ΚεντρικήΥγεία

Μακροζωία: Πώς μπορείτε να ζήσετε μέχρι τα 100, σύμφωνα με Ιταλό επιστήμονα

31/3/2024

Ανεξάρτητα από την ηλικία, ακούμε συχνά για τη σημασία της σωστής διατροφής, της άσκησης και της λήψης αρκετών βιταμινών και μετάλλων για να έχουμε υγεία και μακροζωία.

Ωστόσο, ο τεράστιος όγκος πληροφοριών σχετικά με τους τύπους ασκήσεων που πρέπει να κάνουμε, τα τρόφιμα που πρέπει να τρώμε ή τα συμπληρώματα που χρειάζεται το σώμα μας μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Υπάρχει σωστός δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε για μια μακρά και υγιή ζωή; Ένας Ιταλός ειδικός στη μακροζωία πιστεύει ότι έχει την απάντηση, σύμφωνα με τους New York Times.

Τι είναι η μακροζωία;

Σύμφωνα με την Healthy Longevity Clinic, μακροζωία σημαίνει μεγάλη διάρκεια μιας υγιούς ζωής. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Παράταση της ζωής
  • Βελτίωση της υγείας κατά τη διάρκεια της ζωής
  • Έλεγχος και αντιστροφή των βιολογικών και χημικών αλλαγών της γήρανσης.

Ο Valter Longo, Ιταλός καθηγητής γεροντολογίας και διευθυντής του U.S.C. Longeviy Institute στην Καλιφόρνια, έχει εμμονή με τη μακροζωία, σύμφωνα με τους New York Times.

Μιλώντας στην φημισμένη εφημερίδα, ο καθηγητής είπε: «Θέλω να ζήσω μέχρι τα 120, 130. Πραγματικά σε κάνει να τρελαίνεσαι που τώρα γιατί όλοι λένε ότι είναι δεδομένο πως θα φτάσουν μέχρι τα 100. Δεν καταλαβαίνουν πόσο δύσκολο είναι να φτάσουμε στα 100».

Πόσο δύσκολο είναι να ζήσετε μέχρι τα 100;

Ερευνητές που ειδικεύονται στην ανθρώπινη μακροζωία υποστηρίζουν ότι τα θεμέλια για τη ζωή μέχρι τα 100 βρίσκεται στο DNA ενός ατόμου, το οποίο περιλαμβάνει τη γενετική κληρονομιά που μεταδόθηκε από τους γονείς του, σύμφωνα με την Washington Post.

Ο S. Jay Olshansky, καθηγητής δημόσιας υγείας στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις στο Σικάγο είπε στην Washington Post: «Δεν μπορείτε να τα καταφέρετε χωρίς να έχετε ήδη κερδίσει το γενετικό λαχείο κατά τη γέννηση».

Εκτός από τη γενετική, η Washington Post αναφέρει ότι το περιβάλλον, ο τρόπος ζωής και η τοποθεσία διαμονής έχουν επίσης σημασία. Κάντε αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό σας:

  • Τι τρώτε;
  • Πόσο συχνά ασκείστε;
  • Έχετε σύστημα υποστήριξης από άλλα άτομα;
  • Έχετε πρόσβαση σε ποιοτική υγειονομική περίθαλψη;
  • Υπάρχει πολλή ρύπανση κοντά σας;
  • Ζείτε σε εμπόλεμη ζώνη;

Ο Longo, ο οποίος επίσης εργάζεται επί του παρόντος για τον εντοπισμό γονιδίων που ρυθμίζουν τη γήρανση, υποστηρίζει μια δίαιτα που αποκαλεί «Δίαιτα μακροζωίας» στο νέο του βιβλίο. Πιστεύει ότι αυτή η δίαιτα, που χαρακτηρίζεται από την ιταλική δίαιτα Lite και την «ψευδο-νηστεία», είναι ο τρόπος για να φτάσουμε τα 100 χρόνια, σύμφωνα με τους New York Times.

Τι είναι η ιταλική δίαιτα Lite;

Η Lite Italian είναι παρόμοια με τη μεσογειακή διατροφή. Ωστόσο, ο Longo σημειώνει ότι η δίαιτα πρέπει να είναι έχει βάση το ψάρι και τα όσπρια. Σύμφωνα με την Cleveland Clinic, μια παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει:

  • Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως ή εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο σε κάθε γεύμα.
  • Τρεις μερίδες την εβδομάδα ψάρια, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και όσπρια.
  • Μια μερίδα την ημέρα πουλερικά, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά ή αυγά.
  • Περιορισμός κόκκινου κρέατος και γλυκών σε μία μερίδα την εβδομάδα.

Τι είναι η «ψευδο-νηστεία»;

Σύμφωνα με το The Celiac MD, η «ψευδο-νηστεία» ξεγελά αποτελεσματικά το σώμα ώστε να πιστεύει ότι υφίσταται νηστεία, ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει την κατανάλωση τροφής. Μια δίαιτα που μιμείται τη νηστεία επιδιώκει να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της νηστείας, ενώ μετριάζει τις σχετικές δυσκολίες, όπως η πείνα, η κόπωση και οι πονοκέφαλοι.

Τι τροφή πρέπει να τρώτε όταν νηστεύετε; Ο Longo ανέπτυξε μια διατροφή με βάση τα φυτά και τους ξηρούς καρπούς, μαζί με κράκερ από λάχανο και άλλα συμπληρώματα. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η διατροφική προσέγγιση επιτρέπει στα κύτταρα να απαλλαγούν από τα επιβλαβή συστατικά και να αναζωογονηθούν, όλα αυτά χωρίς τις δυσμενείς επιπτώσεις της νηστείας και της πείνας.

Η πρόσφατη μελέτη του, που δημοσιεύτηκε στο Nature Communications, διαπίστωσε ότι τα άτομα που έκαναν περιοδικούς κύκλους ψευδο-νηστείας μείωσαν την αντίσταση στην ινσουλίνη, τους προδιαβητικούς δείκτες και την ηλικία του ανοσοποιητικού συστήματος -παράγοντες που υποδεικνύουν μειωμένη βιολογική ηλικία.

Σε κάθε περίπτωση, πριν δοκιμάσετε μια νέα δίαιτα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για το πώς μπορεί να σας επηρεάσει.

Πηγή: https://www.oloygeia.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Δέρμα: 6 πράγματα που ο δερματολόγος σας δεν θα έκανε ποτέ

xristiana

Δελτίο ειδήσεων 27/4

xristiana

Δήμοι Διονύσου-Κηφισιάς: Τρέχουμε Για Καλό Σκοπό «Στα Ίχνη Του Θηρίου»

xristiana