ΚεντρικήΥγεία

Συμπτώματα εμμηνόπαυσης: Αντιμετωπίστε τα με κολύμβηση

25/01/2024

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που κολυμπούσαν είχαν λιγότερες εξάψεις, άγχος και εναλλαγές διάθεσης. Μάλιστα, όσες κολυμπούσαν για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα ή κολυμπούσαν πιο τακτικά, ανέφεραν μεγαλύτερα οφέλη.

Οι ερευνητές στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου μελέτησαν 1.114 γυναίκες που κολυμπούσαν τακτικά σε κρύο νερό. Οι ηλικίες κυμαίνονταν από 16 έως 80 ετών, με τις περισσότερες γυναίκες να είναι μεταξύ 45 και 59 ετών.

Οι 785 εμμηνοπαυσιακές γυναίκες της ομάδας ανέφεραν συμπτώματα όπως άγχος, αδυναμία συγκέντρωσης, εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις. Περίπου το 46,9% δήλωσαν ότι η κολύμβηση σε κρύο νερό βοήθησε το άγχος τους, ενώ το 34,5% δήλωσαν ότι οι εναλλαγές της διάθεσής τους είχαν μειωθεί.

Το 20% ανέφεραν μείωση των νυχτερινών εφιδρώσεων, ενώ το 31,1% δήλωσαν ότι οι εξάψεις είχαν μειωθεί.

Περίπου 711 γυναίκες ανέφεραν εμμηνορροϊκά συμπτώματα όπως κούραση, άγχος, εναλλαγές της διάθεσης, προβλήματα ύπνου και ευερεθιστότητα.

Σχεδόν οι μισές (46,7%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η δραστηριότητα βελτίωσε το άγχος τους, ενώ το 37,7% ότι μειώθηκαν οι διακυμάνσεις της διάθεσης. Το 21% των γυναικών ανέφεραν βελτίωση του ύπνου, ενώ η ευερεθιστότητα μειώθηκε στο 37,6%.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι συνήθειες κολύμβησης διέφεραν μεταξύ των γυναικών, αλλά όσες κολυμπούσαν πιο τακτικά ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν μείωση των συμπτωμάτων.

Η επικεφαλής της μελέτης, καθηγήτρια στο Ινστιτούτο για την Υγεία των Γυναικών, Joyce Harper, αναφέρει σχετικά με την κολύμβηση σε κρύο νερό:

«Έχει βρεθεί ότι το κρύο νερό βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει το στρες σε κολυμβητές εξωτερικού χώρου, ενώ τα παγωμένα λουτρά χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια για τη μυϊκή αποκατάσταση των αθλητών. Η μελέτη μας επιβεβαιώνει αυτούς τους ισχυρισμούς, ενώ τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι οι γυναίκες μπορούν να ανακουφιστούν από σωματικά συμπτώματα, όπως είναι οι εξάψεις και οι πόνοι».

Οι ειδικοί προειδοποιούν για τους κινδύνους της κολύμβησης σε κρύο νερό, όπως είναι η υποθερμία, οι διαταραχές του καρδιακού ρυθμού ή ακόμη και ο πνιγμός.

Η εμμηνόπαυση είναι μια μακροχρόνια κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίζεται ολιστικά, μέσω της λήψης ορμονών, της τακτικής άσκησης, της ισορροπημένης διατροφής, του επαρκούς ύπνου και της μείωσης του στρες, τονίζουν οι ειδικοί.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Post Reproductive Health.

Πηγή: https://www.onmed.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Κορονοϊός: Πότε πρέπει να εμβολιαστεί η έγκυος για να είναι προστατευμένη η ίδια και το έμβρυο

xristiana

Στον Βόλο Το 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Περιοχικής Αναισθησίας, Θεραπείας Πόνου Και Παρηγορικής Φροντίδας

xristiana

ΔΥΠΑ: Έρχεται πρότυπο Κέντρο Εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία

xristiana