ΚεντρικήΚοινωνικά

Εργαστήρια για γονείς και εκπαιδευτικούς από τα “Δίκτυα Μάθησης”

12/1/2024

Εργαστήρια για γονείς και εκπαιδευτικούς πραγματοποιούνται από τα “Δίκτυα Μάθησης” το Σαββατοκύριακο, στα Χανιά.

Πρόκειται για εργαστήριο κατασκευής κουκλοθεάτρου που θα γίνει το Σάββατο 13/1 στις 18:00 και εργαστήριο ενεργητικής ακρόασης την Κυριακή 14/1 στις 17.00, στο καφενείο της κατάληψης Rosa Nera.

Σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

Ένα μήνα πριν συναντηθήκαμε με τον Γιώργο Γελαλή και μας παρουσίασε την τεχνική κουκλοθέατρου lambe lambe. Μια ιδιαίτερη μορφή κουκλοθέατρου που απευθύνεται σε ένα μόνο άτομο και διαδραματίζεται..σχεδόν σαν μυστικό… μέσα σε ένα κουτί. Αφού συναντηθήκαμε και εμπνευστήκαμε , αποφασίσαμε να ξαναβρεθούμε για να δοκιμάσουμε τα ίδια τελικά να φτιάξουμε τη δικιά μας ιστορία σε κουτί. Υλικά για κατασκευές ευπρόσδεκτα. Μικρές ιστορίες -μέχρι 3′- επίσης ευπρόσδεκτες!
Στην παρουσίαση κατασκευής του κουκλοθεάτρου είχαμε μοιραστεί στον κύκλο πως το κουκλοθέατρο lambe – lambe είναι:
“Μια ολοκληρωμένη ιστορία”
“Μόνο για σένα”
“Πολυαισθητηριακό”
“Μικρής διάρκειας”
“Αφορά όλες τις ηλικίες”
“Εστίαση και συγκέντρωση”
“Προσήλωση”
“Ένας μικρός κόσμος”
“Αυτο-οργανωμένο σε όλα του τα στάδια”
“Πολύ δημιουργική διαδικασία”
Από τις ανάγκες των ατόμων που μαζευτήκαμε προέκυψαν οι εξής ομάδες για την κατασκευή κουκλοθέατρου: εκπαιδευτικών, δρόμου, ενηλίκων, παιδιών.
Η συμμετοχή στο προηγούμενο εργαστήριο δεν είναι προαπαιτούμενη.
Ομάδα Γονέων – Δίκτυα Μάθησης

Εργαστήριο ενεργητικής ακρόασης
Κυριακή 14/1 στις 17:00, στο καφενείο της κατάληψης Rosa Nera
Η επικοινωνία αφορά δύο ή και περισσότερους ανθρώπους που σκοπό έχουν να ακούσουν και να ακουστούν, δημιουργώντας έτσι μεταξύ τους μια σχέση που στο βάθος της έχει την πρόθεση για επαφή, σύνδεση και εμπιστοσύνη. Παρατηρούμε όμως ότι στο κυρίαρχο μοντέλο ζωής καλλιεργείται ένας τρόπος επικοινωνίας όπου αυτός που ακούει έχει πάντα στο μυαλό του να απαντήσει στην άλλη και συνήθως με μια πρόθεση να αποδειχθεί το σωστό και το λάθος, το δίκαιο και το άδικο, η μια αλήθεια, δημιουργώντας έτσι δίπολα και ιεραρχίες μεταξύ των ατόμων που συνομιλούν. Το αποτέλεσμα είναι να κόβεται το νήμα της επικοινωνίας, της σύνδεσης και της ισότητας.
Ως ενήλικες αναπαράγουμε αυτό το μοντέλο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις με άλλους ενήλικες αλλά και με παιδιά.
Έχοντας ως πρόθεση να ξε-μαθαίνουμε και να ξανα-μαθαίνουμε μαζί και με αφορμή την ανάγκη που παρατηρούμε κοινωνικά για ισότιμη (επανα)σύνδεση με το άλλ@ (παιδί, φίλη, συνάδελφο, συντρόφους -σε συνελεύσεις ή μη-, συγγενή, κ.α.) αποφασίσαμε να μοιραστούμε το εργαλείο της ενεργητικής ακρόασης και να το εξερευνήσουμε παρέα σε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήρι.
*Η εκδήλωση θα διαρκέσει συνολικά 3 ώρες.
**Μη αλκοολούχα ποτά και ροφήματα καθώς και νόστιμες λιχουδιές ευπρόσδεκτες.
***Στο τέλος του εργαστηρίου θα γίνει συζήτηση για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε παρέα την επόμενη φορά.

Για τα Δίκτυα Μάθησης τα εργαστήρια αυτά αποτελούν μέρος μιας σειράς παιδαγωγικών εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς, γονείς και ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση σε κάθε της μορφή. Στα εργαστήρια αυτά, θα μοιραστούμε γνώσεις, θα ανταλλάξουμε βιώματα, θα επικοινωνήσουμε προβληματισμούς, με σκοπό να γίνουμε ο σπόρος που θα φέρει τις αλλαγές που επιθυμούμε στην εκπαίδευση. Μέσα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που εγκλωβίζει και κατακρεουργεί τη μαθησιακή εμπειρία για όλα τα εμπλεκόμενα άτομα, ονειρευόμαστε να δημιουργήσουμε γέφυρες συνεργασίας μεταξύ γονέων-εκπαιδευτικών-παιδιών και σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοϋποστήριξης. Ενδυναμώνοντας ο ένας την άλλη, να φανταστούμε πώς θα μπορούσε η μάθηση να γίνει απόλαυση, συγκίνηση, δημιουργία, ζωή.
Τα εργαστήρια προσφέρονται χωρίς οικονομικό αντίτιμο με δυνατότητα ελεύθερης συνεισφοράς.

Related posts

Ποιες είναι οι τρεις καλύτερες δίαιτες

xristiana

Συχνουρία στην εγκυμοσύνη: Πότε ξεκινάει και πώς μπορείτε να τη μειώσετε

xristiana

Πάτρα-“Φροντίζω”: Ξεκινά Η Βοηθητική Δράση Κατ’ Οίκον Σε Άτομα Με Άνοια Ή Ήπια Νοητική Διαταραχή

xristiana