4/5/2025
H σταδιακή μείωση του κόστους των μπαταριών, καθιστά τα ηλεκτρικά μοντέλα οικονομικά πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Πάνω από δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διατεθούν στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντός του 2025, εκτοξεύοντας τον συνολικό αριθμό τους στα 8,8 εκατομμύρια. Την ίδια στιγμή, η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, φθάνοντας τους 880.000 ταχυφορτιστές σε δημόσια σημεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση επιβεβαιώνει τη δυναμική των νέων περιβαλλοντικών προτύπων της ΕΕ. Όπως καταδεικνύει μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τρεις φορές πιο «καθαρά» από τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσον αφορά τις συνολικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια ζωής τους.
Απότομη άνοδος με φόντο φθηνότερες μπαταρίες
Η αύξηση της ζήτησης αποδίδεται τόσο στα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα όσο και στις στοχευμένες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, που προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η σταδιακή μείωση του κόστους των μπαταριών, που καθιστά τα ηλεκτρικά μοντέλα οικονομικά πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Ωστόσο, οι υποδομές φόρτισης παραμένουν βασικό εμπόδιο για την περαιτέρω διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, παρά τις θετικές εξελίξεις. Ήδη έντεκα χώρες της ΕΕ πληρούν τον στόχο για σημεία φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ συνολικά το 70% του βασικού οδικού δικτύου έχει συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή οδηγία.
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα παραγωγής στο επίκεντρο
Καθώς μειώνονται οι εκπομπές από τη χρήση, η προσοχή στρέφεται πλέον στις επιπτώσεις της ίδιας της παραγωγής. Η έρευνα δείχνει πως, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη τη φάση παραγωγής, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν περιβαλλοντικά πιο ωφέλιμα από τα βενζινοκίνητα, με προοπτικές για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον.
Η χρήση χάλυβα και αλουμινίου υψηλής ποιότητας στην κατασκευή των αυτοκινήτων αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν το οικολογικό αποτύπωμα. Ο «πράσινος» χάλυβας αναδεικνύεται σε κρίσιμο πεδίο παρέμβασης, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν μόλις το 6% της διαθέσιμης ποσότητας ανακυκλωμένου χάλυβα, αφήνοντας μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
Πηγή: https://www.newmoney.gr
Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com