ΚεντρικήΥγεία

Η συμβολή της Μεσογειακής διατροφής στη διαχείριση του στρες

17/5/2024

Πολλές έρευνες έχουν αναδείξει τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής για τη σωματική υγεία.

Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να βελτιώσει και τη διάθεσή μας.

Τα άτομα που ακολουθούσαν τη συγκεκριμένη δίαιτα έτειναν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα άγχους και στρες, ανέφεραν οι ερευνητές.

«Πρόκειται για ένα σημαντικό πλεονέκτημα της μεσογειακής διατροφής», δήλωσε η ερευνήτρια Evangeline Mantzioris, από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας.

«Μέσω μιας σχετικά εύκολης αλλαγής στον τρόπο ζωής, οι άνθρωποι μπορούν να βελτιώσουν αισθητά τα επίπεδα άγχους και στρες. Ποιος δεν θα ήθελε να το δοκιμάσει;», πρόσθεσε.

Η μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, σπόρους, ξηρούς καρπούς, όσπρια και ελαιόλαδο.

Τα ψάρια και τα θαλασσινά πρέπει να καταναλώνονται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, ενώ τα γαλακτοκομικά και οι άπαχες πρωτεΐνες πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά σε μικρότερες μερίδες. Η δίαιτα προβλέπει ελάχιστη κατανάλωση κόκκινων κρεάτων και επεξεργασμένων τροφίμων και αποκλείει τα ζαχαρούχα ποτά.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη διατροφή και τα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και στρες σχεδόν 300 Αυστραλών ηλικίας 60 ετών και άνω.

Όσοι ακολουθούσαν πιστά τη μεσογειακή διατροφή, είχαν χαμηλότερα επίπεδα στρες και άγχους, ακόμη και αφού συνυπολογίστηκαν άλλοι παράγοντες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι συγκεκριμένα στοιχεία της μεσογειακής διατροφής -φρούτα, ξηροί καρποί, όσπρια και μικρή κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών- σχετίζονταν με λιγότερο στρες και άγχος.

Ωστόσο, δεν βρέθηκε καμία συσχέτιση μεταξύ της διατροφής και της κατάθλιψης.

«Σε παγκόσμιο επίπεδο, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν άνευ προηγουμένου γηράσκοντα πληθυσμό, αλλά παρά τη μακροζωία, πολλοί άνθρωποι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Οι συμπεριφορές του τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας της διατροφής, κερδίζουν τραβούν περισσότερο το επιστημονικό ενδιαφέρον ως τροποποιήσιμοι παράγοντες κινδύνου για κακή ψυχική υγεία, με τη μεσογειακή διατροφή να έχει κερδίσει έδαφος για τη μείωση του κινδύνου χρόνιων παθήσεων και την υποστήριξη της υγιούς γήρανσης», δήλωσαν οι ερευνητές.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients.

Πηγή: https://www.onmed.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Σπάνιο κρούσμα βουβωνικής πανώλης σε άνθρωπο στις ΗΠΑ – Πιθανόν μολύνθηκε από τη γάτα του

xristiana

Καταπολέμηση Της Βίας Και Των Στερεοτύπων Μέσα Από Την Ψηφιακή Πολιτιστική Έκφραση Και Διάδραση

xristiana

Άγιος Δημήτριος: Career Path Youth 

xristiana