Πόνος στη μέση: Οκτώ συνήθειες που βάζουν φρένο στις ενοχλήσεις

14

14/1/2022

Υπάρχουν μερικές εύκολες και απλές κινήσεις που μπορούν να ανακουφίσουν από τον πόνο στη μέση ή να προλάβουν την εκδήλωσή του. Δείτε ποιες

Ο πόνος στη μέση αποτελεί μια από τις πιο συχνές ενοχλήσεις για τον σύγχρονο δυτικό άνθρωπο.  Η καθιστική ζωή, σε συνδυασμό με την κακή στάση του σώματος και την έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, αποτελούν τους συνήθεις ενόχους για την πρόκληση οσφυαλγίας . Οι ειδικοί προτείνουν αρκετούς μη φαρμακευτικούς τρόπους για την ανακούφιση από τον πόνο, την μείωση της πίεσης στην περιοχή, την προστασία της σπονδυλικής στήλης και την μυική ενδυνάμωση της περιοχής.

Εάν ο τρόπος ζωής σας εμπεριέχει πολλούς από τους παράγοντες κινδύνου για την πρόκληση οσφυαλγίας, τότε ίσως πρέπει να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές για να δείτε τις ενοχλήσεις να υποχωρούν.

Εάν κοιμάστε ανάσκελα βάλτε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας έτσι ωστε να μην εξασκείτε πίεση στη μέση. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται στο μισό η πίεση που υφίσταται η μέση.

Δώστε έμφαση στην ενδυνάμωση του κορμού και των κοιλιακών. Όσο πιο δυνατοί οι κοιλιακοί τόσο μικρότερος ο κίνδυνος τραυματισμού και ευπάθειας της μέσης.

Εντάξτε το ασβέστιο και τη βιταμίνη D στη διατροφή σας. Συμβάλλουν στη θωράκιση του σκελετού, στην ενδυνάμωσης της σπονδυλικής στήλης και στην προστασία των οστών. Οι καλύτερες πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά, τα τυριά, ιδιαίτερα τα κίτρινα, τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο σολομός, οι ξηροί καρποί όπως τα φιστίκια, τα καρύδια και τα αμύγδαλα, τα φασόλια καθώς και λαχανικά όπως το μπρόκολο και οι λαχανίδες. Στις διατροφικές πηγές της βιταμίνης D ανήκουν τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος του αυγού, το μοσχαρίσιο συκώτι και το τυρί.

Όσο και αν σας προκαλεί εντύπωση, φροντίστε να φοράτε άνετα χαμηλοτάκουνα παπούτσια. Μειώνουν την επιβάρυνση που δέχεται η μέση και βοηθούν στην διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος.

Ισιώστε τους ώμους, την πλάτη και τραβήξτε την κοιλιά προς τα μέσα είτε στέκεστε όρθιοι είτε κάθεστε. Η σωστή στάση του σώματος είναι το κλειδί για την προστασία της μέσης.

Η μείωση ίσως και η διακοπή του καπνίσματος ενδεχομένως να συσχετίζεται με τη γενικότερη καλή κατάσταση της μέσης. Το κάπνισμα μειώνει την οξυγόνωση του αίματος που με τη σειρά της προκαλεί μειωμένη θρέψη στους μύες και τους τένοντες της περιοχής της πλάτης και της μέσης. Όσο πιο αδύναμη είναι η μέση σας τόσο πιο επιρρεπείς είστε σε μικροτραυματισμούς και τραβήγματα.

Προσέξτε τον τρόπο που μεταφέρετε τα ψώνια και τυχόν βάρη. Μοιράζετε πάντα το βάρος ανάμεσα στα δυο χέρια και αποφύγετε να επιβαρύνετε τους ώμους σας.

Αποφύγετε να κάθεστε πολλή ώρα. Σηκωθείτε σε κάθε ευκαιρία, περπατήστε και κάντε μερικές απλές διατάσεις. Με αυτό τον τρόπο  θα βελτιωθεί η αιμάτωση στην περιοχή της μέσης και θα ανακουφιστείτε από μικρά πιασίματα λόγω του πολύωρου καθισιού.

Πηγή: https://ygeiamou.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com