ΚεντρικήΚοινωνικά

Ημερίδα με θέμα “H Διαπολιτισμική Διαμεσολάβηση ως παράγοντας της αποτελεσματικής Δημόσιας Διοίκησης και Εκπαίδευσης”

25/10/2022

Το σεμινάριο “H Διαπολιτισμική Διαμεσολάβηση ως παράγοντας της αποτελεσματικής Δημόσιας Διοίκησης και Εκπαίδευσης” διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Έδρα UNESCO) και από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Εργαστήριο Κοινωνιολογίας και Εκπαίδευσης) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ιθαγένειας του ελληνικού Υπουργείου Εσωτερικών και την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 5 Νοεμβρίου, ώρες 9:30 – 15:00, στο Ξενοδοχείο Crown Plaza, Αθήνα και θα μεταδίδεται ζωντανά μέσω διαδικτύου. Η είσοδος στο σεμινάριο είναι ελεύθερη, ενώ θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής σε όσους συμμετέχοντες παρευρεθούν με φυσική παρουσία.

Η δήλωση συμμετοχής στο σεμινάριο είναι απαραίτητη. Η σχετική ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής είναι διαθέσιμη στον εξής σύνδεσμο.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να θέσει ένα ευρύτερο πλαίσιο προβληματισμού για το ρόλο της Διαπολιτισμικής Διαμεσολάβησης ως σημαντικού πυλώνα αποτελεσματικής Δημόσιας Διοίκησης, εκπαίδευσης και κοινωνικο-οικονομικής ένταξης. Η ισότιμη και χωρίς διακρίσεις πρόσβαση στις σύγχρονες κοινωνίες δικαίου και σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς δραστηριότητας (υγεία, στέγαση, εκπαίδευση, πολιτισμός, αγορά εργασίας, κτλ.) συναντά παραδοσιακούς διαχωρισμούς όπως «πολίτες» και «μη πολίτες», «εμείς» και οι «άλλοι/οι ξένοι». Η ικανότητα των σύγχρονων κοινωνιών να έχουν επίγνωση των διαφορών και των συγκρούσεων που αυτές φέρνουν αλλά και να θέτουν ένα συμπεριληπτικό πλαίσιο διαλόγου, αποτελεί μια δημοκρατική επιλογή ένταξης χωρίς διαχωρισμούς αλλά και μια παρακαταθήκη για τη διαμόρφωση μιας πολυσχιδούς πολιτειότητας και δυναμικής εθνικής ταυτότητας. Οι πολίτες του μέλλοντος έχουν επίγνωση των παγκόσμιων και τοπικών συνθηκών, επιδεικνύουν αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα σε χαλεπούς καιρούς και ενεργούν ως διαπολιτισμικοί διαμεσολαβητές για να επιλύουν τις όποιες συγκρούσεις. Τα σύγχρονα κράτη από την άλλη πλευρά διασφαλίζουν την απρόσκοπτη πρόσβαση στις υπηρεσίες τους για όλους/ες και θεσπίζουν δομές διαμεσολάβησης ώστε να επιλύονται οι διαφορές και να εμπεδώνεται το αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης και οικονομικής ευμάρειας χωρίς αποκλεισμούς.

Οι συμμετέχοντες/ουσες στο σεμινάριο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σχετικές παρουσιάσεις, να συζητήσουν και να υποβάλουν ερωτήματα στους/στις ομιλητές/τριες σχετικά με το περιεχόμενο και τις επαγγελματικές προοπτικές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης, καθώς και για την αναγκαιότητα θέσπισης διακριτών θέσεων διαπολιτισμικών διαμεσολαβητών στη Δημόσια Διοίκηση και στην Εκπαίδευση.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του σεμιναρίου βρίσκεται αναρτημένο στον εξής σύνδεσμο.

Σπουδές στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση
Στο σεμινάριο θα γίνει εκτενής αναφορά στο Εξ Αποστάσεως Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση», το οποίο προσφέρεται από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών. 

Το πρόγραμμα αυτό εγκαινιάζει έναν κοινό επιστημονικό χώρο μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου στο πεδίο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Διαμεσολάβησης με στόχο τις συνέργειες μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φορέων/στελεχών της εκπαίδευσης και την πρακτική εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διαφοροποιημένου εκπαιδευτικού σχεδιασμού και διαμεσολάβησης. Είναι δε ανοιχτό σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στα στελέχη όλων των φορέων μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης που ασχολούνται με τη διαμεσολάβηση. Το κοινό ΠΜΣ προσφέρει αμειβόμενη Πρακτική Άσκηση με την αρωγή της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας του ελληνικού Υπουργείου Εσωτερικών.

Πηγή: https://www.eduguide.gr

Related posts

Γιορτάζουμε Την Ημέρα Της Μητέρας Στο Άλσος Περιστερίου

xristiana

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου: Δύο «αθόρυβες μορφές» καρκίνου και τα συμπτώματά τους

xristiana

ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΥΟΣΜΟΥ «ΟΙ  ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΟΥ  ΣΑΛΕΜ»    

xristiana