19/6/2024
Κοράλλια, αχιβάδες, αστερίες, χταπόδια και φυσικά ιππόκαμποι… Όλη η θάλασσα μεταφέρεται πάνω στα κομψά μαγιό μίας ιταλικής εταιρίας, η οποία συνδυάζοντας την πολυτέλεια με τη βιωσιμότητα στέλνει το μήνυμα ότι η ανακύκλωση μπορεί να ενισχύσει τις προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος και δη των θαλασσών.
Ο Αλεσάντρο Βεργκάνο εμπνεύστηκε την ιδέα της εταιρίας Kampos – από την ελληνική λέξη ιππόκαμπος – όταν στις αγαπημένες του ιταλικές ακτές δε συναντούσε κοχύλια ή βότσαλα, αλλά πλαστικά μπουκάλια.
Η επιχειρηματική προσπάθεια ξεκίνησε σε μία από τις δυσκολότερες περιόδους της Ιταλίας, όταν επλήγη από την πανδημία του κορωνοϊού. Αυτό ωστόσο δεν αποθάρρυνε τον 40χρονο επιχειρηματία, ο οποίος έχει στο βιογραφικό του πολυετή πείρα ως μάνατζερ σε πολυεθνικές εταιρίες, αλλά αντιθέτως τον ώθησε να υλοποιήσει την ιδέα του.
Σε συνεργασία με την Κλάουντια Φιλιγκέντου από τη Σαρδηνία, η οποία αρχικά ζωγραφίζει σε ακουαρέλα τα προσεγμένα σχέδια των μαγιό και στη συνέχεια ψηφιοποιεί, ο Βεργκάνο ένωσε την αγάπη του για τη θάλασσα και το περιβάλλον και δημιούργησε ένα υψηλής ποιότητας προϊόν κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Ιταλία με βιώσιμα υλικά.
Όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας σκοπός είναι να ευαισθητοποιηθούν οι καταναλωτές σχετικά με την υπεραλίευση και τη θαλάσσια ρύπανση και να δημιουργηθούν μοναδικά κομμάτια φτιαγμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, δίχτυα ψαρέματος, ανακυκλωμένο νάιλον ή βιώσιμα και οργανικά υφάσματα.
Η εταιρία συνεργάζεται επίσημα με την Coral Conservation Project, πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2009 από την Planhotel Hospitality Group και το Πανεπιστήμιο Μπικόκα του Μιλάνο, σε μία προσπάθεια να αποκατασταθεί ο κοραλλιογενής ύφαλος στις Μαλδίβες. Με την αγορά, λοιπόν, ενός προϊόντος ενισχύεται η προσπάθεια.
«Η θάλασσα ήταν πάντα η ζωή μου, ακόμα κι όταν έπρεπε να απομακρυνθώ από αυτήν για δουλειά. Γεννήθηκα από μητέρα Σικελή και πατέρα από τη Λιγουρία. Από πολύ μικρός πήγαινα στη θάλασσα με την ψαρόβαρκα του παππού μου. Κολυμπούσα και εξερευνούσα τις παραλίες, χωρίς μεγάλη προσπάθεια μπορούσα να δω καβούρια ακόμα και ιππόκαμπους. Με την πάροδο του χρόνου όλα έχουν εξαφανιστεί και αντί για ζώα και φύκια βλέπω μόνο πλαστικό. Μέσα σε 20 χρόνια ο βυθός της θάλασσας έχει αλλάξει εντελώς», δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
Ο Ιταλός επιχειρηματίας, όμως, αποφάσισε να δράσει και να κάνει κάτι περισσότερο από το να μαζέψει τα μπουκάλια που έβρισκε, καταλήγοντας στην ιδέα της ανακύκλωσης των υλικών που συναντούσε και της δημιουργίας μαγιό και αξεσουάρ για άνδρες, γυναίκες και παιδιά.
Όπως αναφέρει το ιταλικό δημοσίευμα, το 2023 η εταιρία έκλεισε με τζίρο άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, απέκτησε το πιστοποιητικό BCorp και το 2022 εξελέγη ανάμεσα στις καλύτερες βιώσιμες εταιρείες στον κόσμο.
Ο επιχειρηματίας με σπουδές Οικονομικών άνοιξε τις πύλες του πρώτου καταστήματός του στο μαγευτικό Πόρτο Τσέρβο της Σαρδηνίας, ενώ συνολικά εννέα είναι τα σημεία πώλησης στο νησί, για το στήσιμο των οποίων χρησιμοποιήθηκαν ξύλα από παλιές βάρκες ή που ξεβράστηκαν στις ακτές.
Όσο για το πλαστικό που ανακυκλώνεται για τη δημιουργία των μαγιό, συγκεντρώνεται στη Μεσόγειο και όπως εξηγεί ο ιδρυτής χρειάζονται επτά πλαστικά μπουκάλια για τη δημιουργία ενός ανδρικού μαγιό, ενώ τα γυναικεία μαγιό κατασκευάζονται από δίχτυα ψαρέματος. Όσο για την εκτύπωση των σχεδίων, πραγματοποιείται με ανακυκλωμένο νερό για όσο το δυνατό μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρίας, ενώ όλα τα απόβλητα που προκύπτουν ανακυκλώνονται με τη σειρά τους.
Βέβαια, ο Βεργκάνο εξηγεί στην ιταλική εφημερίδα ότι για να διασφαλιστεί η ποιότητα του υλικού τα μαγιό κοστίζουν περίπου τρεις φορές περισσότερο από τα «κλασσικά» μαγιό, αλλά τονίζει ότι πρόκειται για πολυτελές προϊόν που συμβάλλει στην προστασία των θαλασσών. Επιθυμώντας ωστόσο να ανοίξει περισσότερο τη «βεντάλια» των καταναλωτών, επόμενος στόχος είναι να καταστήσει τα προϊόντα πιο οικονομικά ώστε να είναι προσιτά για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Πηγή: https://www.newmoney.gr
Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com