11/6/2024
Σοβαρές μετακινήσεις πελατών μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων αλλά και προς την ΔΕΗ, προβλέπονται τον Ιούνιο λόγω των μεγάλων μεταβολών στις τιμές των προμηθευτών ενέργειας. Στελέχη της αγοράς προμήθειας αναφέρουν ότι τον μήνα που διανύουμε θα παρατηρηθεί η μεγαλύτερη κινητικότητα καταναλωτών αφού η απόσταση που χωρίζει τους ιδιώτες από τον κυρίαρχο πάροχο της αγοράς την ΔΕΗ είναι πολύ μεγάλη ξεπερνώντας ακόμη και το 50% σε ότι αφορά τις χρεώσεις ρεύματος.
Με εξαίρεση την Επιχείρηση που κρατήθηκε σε χαμηλά επίπεδα (11,8 λεπτά) προσφέροντας έκπτωση 38% στους λογαριασμούς ρεύματος και την Φυσικό Αέριο που επίσης κράτησε χαμηλά τον πήχη των τιμών (στα 12,8 λεπτά) για τους καταναλωτές, παρατηρήθηκε εκτίναξη του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας ακόμη και από εταιρείες που είχαν συνηθίσει την αγορά να βρίσκονται κοντά στην ΔΕΗ.
Το πάρτι
«Εκτιμάται ότι αυτή η μεγάλη απόσταση μεταξύ των τιμολογίων θα δημιουργήσει τεράστιες απώλειες πελατειακής βάσης στους ιδιώτες προμηθευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα αναγκαστούν να πληρώσουν πολύ ακριβά την είσοδο νέων πελατών στα δίκτυά τους» αναφέρει ανώτατο στέλεχος εταιρείας προμήθειας, ο οποίος προβλέπει ότι τον Ιούνιο θα φύγουν πελάτες για να πάνε στην ΔΕΗ. Εκείνοι που θα κάνουν «πάρτι» όπως λέει στην αγορά είναι τα τηλεφωνικά κέντρα που μετατρέπονται σε κυνηγούς «κεφαλών» καθώς καλούνται να φέρουν ή να μετακινήσουν πελάτες στα δίκτυα.
Με τα χαρακτηριστικά που διαμορφώνονται στην αγορά οι μετακινήσεις πλέον γίνονται πολύ εύκολες. «Με ένα τηλεφώνημα διάρκειας μόλις 30 δευτερολέπτων μπορείς να πείσεις τον πελάτη να αλλάξει δίκτυο και να κερδίσεις 160 ευρώ ανά συμβόλαιο συν μπόνους» αναφέρει αρμόδια πηγή. Μεγάλες εταιρείες του κλάδου δίνουν πρόσθετο κίνητρο στα τηλεφωνικά κέντρα αν φέρουν πελάτες που ήταν προηγουμένως στη ΔΕΗ που αντιστοιχεί σε επιπλέον 30 ευρώ πλησιάζοντας το κόστος ανά πελάτη στα 200 ευρώ!
Οι εταιρείες προμήθειας κάνουν λόγο για μια άκρως επικερδής και “εύκολη”δουλειά για τα τηλεφωνικά κέντρα αυτό το διάστημα. Και ο λόγος είναι ότι οι διαφορές στα τιμολόγια είναι ορατές επομένως δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των εταιρειών για να πείσουν ένα πελάτη να φύγει από ένα πάροχο και να πάει σε κάποιον άλλον.
Πολλαπλές συνεργασίες
Τα περισσότερα call center διαθέτουν από 3 έως 4 συνεργασίες με εταιρείες του κλάδου ενώ υπάρχουν και άλλα που «πoυλώντας» το αφήγημα της αποκλειστικής συνεργασίας χρυσοπληρώνονται από τους παρόχους.
Αυτοί όπως λένε στην αγορά, δηλώνουν μεν αποκλειστική συνεργασία, όμως στην πραγματικότητα έχουν και άλλες συνεργασίες και βρίσκουν τρόπους να ελίσσονται. «Υπάρχουν call centers, που μπορεί να συνεργάζονται με τρεις εταιρείες προμήθειας και να παίρνουν το πελατολόγιο που είχαν πάει σε μια εταιρεία και να το μεταφέρουν κάπου αλλού με κίνητρο την καλύτερη τιμή» αναφέρει αρμόδια πηγή.
Το αυξημένο λειτουργικό κόστος των προμηθευτών ενέργειας στην προσέλκυση πελατών είναι ένα στοιχείο που οι εταιρείες του κλάδου ενσωματώνουν στα τιμολόγια, με τα στελέχη της αγοράς να εκτιμούν ότι θα εκτιναχθεί το επόμενο διάστημα από την προσπάθεια «επαναπατρισμού» πελατών στα δίκτυα.
Στο σημείο αυτό στελέχη του retail θέτουν και μία ακόμη παράμετρο για τα τιμολόγια που είναι τα ζητήματα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας προς τους σταθερούς και παλιούς καταναλωτές των παρόχων. Όπως λένε οι μεγάλες μεταβολές των χρεώσεων από μήνα σε μήνα, πλήττουν και αυτούς τους πελάτες και τους δίνουν κίνητρο για να μετακινηθούν σε άλλους προμηθευτές.
Πηγή: https://www.newmoney.gr
Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com