29/8/2023
Οι υπάλληλοι στην εστίαση είναι σημαντικοί, για να «τρέξει» σωστά η επιχείρηση. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις, είναι ένα προσωπικό χωρίς κίνητρο ή παραιτήσεις από τους καλύτερούς σου εργαζομένους. Δεν μπορείς να διοικήσεις την επιχείρηση και ταυτόχρονα να κάνεις όλες τις δουλειές μόνος σου. Δεν είσαι ο Σούπερμαν. Απλώς, πρέπει να διατηρήσεις σε εγρήγορση και χαρούμενους τους εργαζομένους.
- Αφιέρωσε χρόνο στην εκπαίδευση
Αν προσλαμβάνεις νέα παιδιά με μικρή εμπειρία στον χώρο, πρέπει να αφιερώσεις κάποιο χρόνο στην εκπαίδευση τους. Δείξε τους, για παράδειγμα, πως λειτουργούν οι μηχανές παρασκευής καφέ, το πρόγραμμα για ασύρματη παραγγελιοληψία κτλ. Εξάλλου, κατά πάσα πιθανότητα, ήδη θα έχουν γνώσεις από τεχνολογία, οπότε θα μάθουν γρήγορα. Θα γίνουν και λάθη, στα οποία θα πρέπει να δείξεις κατανόηση.
- Μετέφερε τις αξίες σου
Είναι σημαντικό, οι υπάλληλοί σου να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το όραμα και τις αξίες σου. Πρέπει να ξέρουν πώς σκοπεύεις να διοικήσεις την επιχείρηση σου. Αν γνωρίζουν τι ζητάς από αυτούς, θα μπορέσουν ευκολότερα να ενσωματωθούν στον χώρο. Ξεκαθάρισε από την αρχή ποιος είσαι και τι οραματίζεσαι γι αυτό το μαγαζί. Η ειλικρίνεια είναι αρετή.
- Διευκόλυνε το έργο τους
Μια σύγχρονη επιχείρηση εστίασης, επιβάλλεται να ακολουθεί την τεχνολογία. Ένα πρόγραμμα παραγγελιών, από μόνο του θα κάνει τους εργαζομένους πιο γρήγορους και αποδοτικούς. Μέσω του κινητού τους, θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, κάνοντας λιγότερα λάθη. Ακόμα, ένα σύστημα πληρωμής POS, για άμεσες συναλλαγές, είναι υποχρεωτικό στην σύγχρονη εποχή.
- Δείξε το ενδιαφέρον σου
Μην είσαι απόμακρος με τους υπαλλήλους σου. Δεν θες να σε βλέπουν σαν εξωγήινο. Πρέπει, μεταξύ σας, να υπάρχει μια αίσθηση ομάδας. Δείξε ενδιαφέρον για την προσωπική τους ζωή, χωρίς, εννοείται, να γίνεσαι αδιάκριτος. Πες τους «ευχαριστώ» μετά από μια δύσκολη μέρα. Αν γνωρίζουν ότι νοιάζεσαι για αυτούς, τότε θα «πολεμήσουν» για σένα. Ένας για όλους και όλοι για έναν.
- Ενθάρρυνε τα tips
Τα tips είναι σημαντικό εισόδημα για το προσωπικό της εστίασης. Βοήθησε τους υπαλλήλους σου να συλλέξουν περισσότερα, αγοράζοντας τους ένα ωραίο βαζάκι για φιλοδωρήματα. Αν τους βοηθήσεις να μαζέψουν tips και είσαι συνεπής στην πληρωμή τους, θα δουλεύουν ξέροντας πως υπάρχει εκτίμηση και σεβασμός από τον εργοδότη τους.
- Κώδικας δεοντολογίας
Οι υπάλληλοι σου πρέπει να διακατέχονται και από εμπιστοσύνη μεταξύ τους. Δεν θες μια ομάδα χωρίς χημεία, γιατί θα έρθουν μεγάλες «ήττες». Φτιάξε, λοιπόν, ένα κώδικα συμπεριφοράς για να σιγουρέψεις την αρμονική τους συνύπαρξη. Δεν χρειάζεται να γίνουν φίλοι, απλά να μην είναι στα «μαχαίρια».
Το μόνο σίγουρο είναι ότι χωρίς ομάδα, δεν θα πας μακριά! Θυμήσου τις ώρες αιχμής να υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι να εξυπηρετήσουν τον κόσμο και να καλύπτουν τα ρεπό και τις άδειες του βασικού σου προσωπικού. Όλα καλά θα πάνε! #go_team
Συνοψίζοντας, πρέπει να φροντίσεις να έχεις ευχαριστημένους υπαλλήλους. Αν δεν έχουν καλή διάθεση, δεν θα μπορέσουν να γίνουν αποδοτικοί και οι πελάτες θα μείνουν δυσαρεστημένοι