Κεντρική

Μόνικα Βίτι

H Μόνικα Βίτι (Monica Vitti) είναι ιταλίδα ηθοποιός, από τις μεγάλες βεντέτες του ιταλικού κινηματογράφου στη μεγάλη του άνθηση τη δεκαετία του ‘70. Η «ιέρεια του παγωμένου αισθησιασμού», όπως έχει χαρακτηριστεί, υπήρξε μούσα του Μικελάντζελο Αντονιόνι, με τον οποίο διατηρούσε πολύχρονο δεσμό, προτού τραβήξουν χωριστούς δρόμους.

Η Μαρία Λουίζα Τσετσαρέλι, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 3 Νοεμβρίου 1931. Από τα εφηβικά της χρόνια συμμετείχε σε ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις κι έκανε το χόμπι της επάγγελμα, όταν αποφοίτησε από την Εθνική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών της Ρώμης το 1953.

Πρώτη εμφάνιση σε ταινία του Έτορε Σκόλα

Ένα χρόνο μετά την αποφοίτησή της ξεκίνησε την κινηματογραφική της καριέρα με την ταινία του Έτορε Σκόλα «Ridere Ridere Ridere». Οι περισσότερες από τις κινηματογραφικές εμφανίσεις της Βίτι τη δεκαετία του ‘50 ήταν ασήμαντες σε σύγκριση με την ερμηνεία της απόμακρη Κλαούντια στη βραβευμένη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι «H Περιπέτεια» («L’ Avventura», 1960), που ήταν η πρώτη από τη λεγόμενη «Τριλογία της αλλοτρίωσης».

H Μόνικα Βίτι με τον Μικελάντζελο Αντονιόνι, για τον οποίο υπήρξε μούσα και σύντροφος

Οι άλλες δύο ταινίες που συμπληρώνουν την τριλογία είναι «Η Νύχτα» («La Notte», 1961) και «Στην έξαψη του πάθους» («L’ Eclise», 1963), στις οποίες η μούσα του σπουδαίου δημιουργού έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Βίτι θα πρωταγωνιστήσει και στην ταινία του Αντονιόνι «Η κόκκινη έρημος» («Red Desert», 1964). Οι δρόμοι τους θα χωρίσουν το 1968 με τη διάλυση του δεσμού τους και θα ξαναβρεθούν καλλιτεχνικά το 1980 στην ταινία του Αντονιόνι «Το μυστήριο του Όμπερβαλντ», βασισμένο σε θεατρικό του Ζαν Κοκτώ.

“Στροφή” στην κωμωδία και στο Χόλιγουντ

Μετά τον χωρισμό της με τον Αντονιόνι, η Μόνικα Βίτι στράφηκε στην κωμωδία και πρωταγωνίστησε σε ταινίες του Μάριο Μονιτσέλι, του Λουίτζι Κομεντσίνι, του Έτορε Σκόλα και άλλων ιταλών σκηνοθετών.

Το 1966 επιχείρησε να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ, αλλά η μοναδική της ταινία με τίτλο «Modesty Blaise» – μια θηλυκή εκδοχή του Τζέιμς Μποντ, βασισμένη στο ομώνυμο κόμικ στριπ – με σκηνοθέτη τον σημαντικό Τζόζεφ Λόουζι, ήταν εμπορική και καλλιτεχνική αποτυχία.

Εκτός από τη συμμετοχή της στην ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ «Το φάντασμα της ελευθερίας» («Le Fantôme de la Liberté», 1974), το υπόλοιπο κινηματογραφικό έργο δεν πρόσθεσε κάτι το σημαντικό στη φιλμογραφία της.

Το 1989 γύρισε την πρώτη και μοναδική της ταινία με τίτλο «Scandalo Segreto». Έγραψε το σενάριο μαζί με τον μετέπειτα σύζυγό της Ρομπέρτο Ρούσο και πρωταγωνίστησε με τον Έλιοτ Γκουλντ. Μπορεί να κέρδισε το Ντανατέλο (ιταλικό Όσκαρ) του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, αλλά η εμπορική αποτυχία της ταινίας την απομάκρυνε οριστικά από τον κινηματογράφο. Από τότε επικεντρώθηκε σε σποραδικές εμφανίσεις στην τηλεόραση.

Το 2011 έγινε γνωστό ότι η Μόνικα Βίτι έχει προσβληθεί από τη νόσο του Αλτσχάιμερ κι έκτοτε ζει απομονωμένη στο σπίτι της στη Ρώμη, μαζί με τον σύζυγό της Ρομπέρτο Ρούσο. Έφυγε από τη ζωή στις 2 Φεβρουαρίου 2022, σε ηλικία 91 ετών.

Πηγή: https://www.sansimera.gr

Related posts

Newsletter: Όλες Οι Ειδήσεις Που Πρέπει Να Ξέρεις Μέχρι Τώρα 10/11

xristiana

Ρεύμα: Γιατί το «θαύμα» δεν κράτησε ούτε… τρεις μέρες

xristiana

Αφιερωμένος Στον Αυτισμό Ο 7ος Αγώνας Δρόμου Πόλης Παπάγου – Χολαργού

xristiana