ΚεντρικήΠεριβάλλον

ΥΠΕΝ: Πώς «κουρεύεται» μεγάλο αιολικό project στη Ροδόπη

25/9/2024

Μετά από αρκετές αλλαγές και τροποποιήσεις στην πορεία, έλαβε τελικά το «πράσινο φως» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μεγάλο αιολικό project στην περιοχή της Ροδόπης.

Το υπό ανάπτυξη έργο της ΔΕΗ Ανανεώσιμες στις Δ.Ε. Οργάνης και Φιλλύρας, του Δήμου Αρριανών ξεκίνησε με συνολική ισχύ 87,5 MW και μετά την τελική τροποποίηση της ΑΕΠΟ η συνολική ισχύς του μειώθηκε στα 60 MW, ενώ οι Ανεμογεννήτριες από 35 σε 24.

Ειδικότερα η αρχική ΑΕΠΟ του 2020 προέβλεπε το έργο «Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) συνολικής ισχύος 87,5 MW (35 Α/Γ) στις θέσεις ‘Γέρακας-Ρόμβος‘ (8 Α/Γ), ‘Μηλιά- Καπετάνιος- Λιβαδοκορφή’ (21 Α/Γ) και ‘Κανδύλα – Κυρτόν‘ (6 Α/Γ) της Δημοτικής Ενότητας Φιλλύρας του Δήμου Αρριανών, της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε. και των συνοδών έργων.

Σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο σχεδιασμό της ΔΕΗ ΑΝ το έργο είναι σημαντικά μικρότερο σε κλίμακα καθώς προκύπτει: `

α) Μείωση του εμβαδού πολυγώνων των περιβαλλοντικά αδειοδοτημένων ΑΣΠΗΕ από 2.559.010,84 τ.μ. σε 2.057.338,27 τ.μ. (μείωση κατά 19,6%), λόγω κατάργησης του ΑΣΠΗΕ στη θέση «Κανδύλα – Κυρτόν».

β) Μείωση του αριθμού των Α/Γ του ΑΣΠΗΕ «Γέρακας» από 8 σε 6 Α/Γ και της ισχύος του από 20 σε 15 MW.

γ) Μείωση του αριθμού των Α/Γ του ΑΣΠΗΕ «Μηλιά – Καπετάνιος – Λιβαδοκορφή» από 21 σε 18 Α/Γ και της ισχύος του από 52,5 σε 45 MW.

δ) Κατάργηση του ΑΣΠΗΕ «Κανδύλα – Κυρτόν» (6 Α/Γ) ισχύος 15MW.

ε) Μείωση του μήκους της απαιτούμενης οδοποιίας του έργου (βελτίωση και διάνοιξη οδών) από 15.129,73 μ. σε 10.980,59 μ.(μείωση κατά 27,4%).

στ) Μείωση του μήκους της υπόγειας Γραμμής Διασύνδεσης Μέσης Τάσης των ΑΣΠΗΕ με τον Υ/Σ «Οργάνη» από 26.230 μ σε 18.920 μ. (μείωση κατά 27,9%).

ζ) Μείωση του μήκους των τάφρων καλωδίων από 20.460 μ. σε 13.904 μ. (μείωση κατά 32%).

η) Αύξηση εμβαδού του Κτιρίου Ελέγχου Υ/Σ από 212,63 τ.μ. σε 406,1 τ.μ. και του Αντλιοστασίου Υ/Σ από 10,5 τ.μ. σε 24,2 τ.μ. εντός του αδειοδοτημένου πολυγώνου του ΥΣ.

Όπως αναφέρεται, οι τροποποιήσεις στον περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο σχεδιασμό του έργου το καθιστούν φιλικότερο ως προς το περιβάλλον, καθώς μειώνεται σημαντικά η κλίμακα και η κατάληψή του, και προκαλεί μικρότερες επιπτώσεις σε σχέση με αυτές που εκτιμήθηκαν αρχικά.

Τι περιλαμβάνει το project

Με βάση σχετική απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ, το έργο στην τελική μορφή του, αφορά στην κατασκευή και λειτουργία δυο αιολικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) συνολικής ισχύος 60MW (15+45ΜW), στις θέσεις «Γέρακας» (ισχύος 15ΜW) και «Μηλιά- Καπετάνιος-Λιβαδοκορφή» (ισχύος 45MW) και των συνοδών έργων (Υ/Σ Ανύψωσης Τάσης 20/150kV στη θέση ‘’Οργάνη’’, Γραμμής Μεταφοράς (ΓΜ) 150kV, Υ/Σ Οργάνης-ΚΥΤ Νέας Σάντας, οδοποιίας),

Το Αιολικό Πάρκο «Γέρακας» θα αποτελείται από 6 Ανεμογεννήτριες (Α/Γ) και ο ΑΣΠΗΕ «Μηλιά- Καπετάνιος-Λιβαδοκορφή» από 18 Α/Γ (συνολικά 24 Α/Γ) ονομαστικής ισχύος 2,5 ΜW η κάθε μία, τύπου Nordex N90 με ύψος πυλώνα 125μ. και διάμετρο πτερωτής 90μ.

Κάθε Α/Γ θα συνδεθεί στο δίκτυο Μέσης Τάσης (ΜΤ) του ΑΣΠΗΕ μέσω ενός Μετασχηματιστή (Μ/Σ) 2.800 KVA, 0,65/33 kV. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια που θα συγκεντρώνεται θα οδηγείται μέσω υπογείου δικτύου Μέσης Τάσης προς ανύψωση από μέση τάση σε υψηλή τάση στον Υ/Σ ανύψωσης τάσης «Οργάνης» (150/33kV).

Η σύνδεση με το δίκτυο και η διασύνδεση των Α/Γ θα γίνει μέσω υπόγειων καλωδίων και συγκεκριμένα περιλαμβάνει υπόγειο αγωγό διασύνδεσης των Α/Γ με τον Υ/Σ “Οργάνης” μήκους 18.920 μ.

Ακόμη προβλέπεται εναέριο δίκτυο υψηλής τάσης 150kV Υ/Σ, «βαρέος τύπου διπλού κυκλώματος», μήκους περίπου 19 χλμ, η οποία θα συνδέει τον υποσταθμό «Οργάνης» με το ΚΥΤ «Νέα Σάντας».

Για τη μεταφορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς θα κατασκευαστεί Υποσταθμός Ανύψωσης Τάσης “Οργάνης” Υ/Σ 150/33kV, που θα εγκατασταθεί σε κατάλληλη έκταση 20.000 τ.μ.

Στις εργασίες οδοποιίας περιλαμβάνονται η βελτίωση υφιστάμενων δρόμων, η διάνοιξη νέας οδοποιίας και η διάνοιξη εσωτερικής οδοποιίας εντός του πολυγώνου του εκάστοτε ΑΣΠΗΕ που θα συνδέει τις Α/Γ μεταξύ τους.

Πηγή: https://www.naftemporiki.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Όταν ο παππούς «πλέει στα ρούχα του» και άλλα σημάδια υποσιτισμού στην τρίτη ηλικία – Τι να κάνετε

xristiana

Μόλυνση ζύμης: Σε ποια σημεία μπορεί να εκδηλωθεί και να εξαπλωθεί

xristiana

Πρωινό τρέξιμο με άδειο στομάχι; Όλα όσα θες να ξέρεις

xristiana