ΚεντρικήΥγεία

Διάρκεια ύπνου: Πότε αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης

28/3/2024

Τα δεδομένα 16 μελετών που διεξήχθησαν από το 2000 έως το 2023 και αφορούσαν πάνω από 1 εκατομμύριο άτομα σε έξι χώρες, αποκάλυψαν αύξηση κατά 7% του κινδύνου υπέρτασης μεταξύ των ατόμων που κοιμούνταν λιγότερο από επτά ώρες κάθε βράδυ.

Οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν κατά μέσο όρο πέντε ώρες τη νύχτα, αντιμετώπιζαν αυξημένο κατά 11% κίνδυνο υπέρτασης συγκριτικά με τους ανθρώπους που κοιμόντουσαν τις συνιστώμενες επτά ή οκτώ ώρες, ανέφεραν οι ερευνητές στο Καρδιολογικό Κέντρο της Τεχεράνης στο Ιράν.

«Με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία, όσο λιγότερο κοιμάστε -δηλαδή λιγότερο από επτά ώρες την ημέρα- τόσο πιο πιθανό είναι να αναπτύξετε υψηλή αρτηριακή πίεση στο μέλλον», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Kaveh Hosseini, επίκουρος καθηγητής καρδιολογίας στο κέντρο.

«Είδαμε μια τάση μεταξύ της μεγαλύτερης διάρκειας ύπνου και του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης, αλλά δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Οι 7-8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, όπως συνιστούν οι ειδικοί, μπορεί να είναι η καλύτερη διάρκεια για την καρδιά σας».

Ο ύπνος και η υγεία της καρδιάς των ατόμων που συμμετείχαν στις 16 μελέτες παρακολουθήθηκαν για μια μέση περίοδο πέντε ετών (από 2,4 έως 18 χρόνια, ανάλογα με τη μελέτη). Οι ερευνητές έλαβαν υπόψιν παράγοντες καρδιακού κινδύνου, όπως είναι η ηλικία, το φύλο, η εκπαίδευση, το βάρος και το αν οι άνθρωποι κάπνιζαν ή όχι.

Η επιβλαβής επίδραση του λιγοστού ύπνου στην αρτηριακή πίεση φάνηκε να διαφέρει μεταξύ των δύο φύλων.

«Ο πολύ λίγος ύπνος φαίνεται ότι είναι πιο επικίνδυνος για τις γυναίκες. Η διαφορά είναι στατιστικά σημαντική, αν και δεν είμαστε σίγουροι ότι είναι κλινικά σημαντική και θα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι η έλλειψη καλών συνηθειών ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια».

Οι ακριβείς λόγοι που συνδέουν τον κακό ύπνο με τους καρδιακούς κινδύνους δεν είναι σαφείς. Αλλά η ομάδα του Hosseini πιστεύει ότι πολλοί παράγοντες θα μπορούσαν να παίζουν ρόλο, όπως η υπερκατανάλωση τροφής, η κατανάλωση αλκοόλ, η εργασία σε νυχτερινή βάρδια, η χρήση ορισμένων φαρμάκων, το άγχος, η κατάθλιψη, η άπνοια ύπνου ή άλλες διαταραχές ύπνου.

Ειδικά η υπνική άπνοια, αποτελεί γνωστό παράγοντα κινδύνου για καρδιακά προβλήματα και ο Hosseini συμβουλεύει όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου να εξετάζονται για υπνική άπνοια.

Τα ευρήματα θα παρουσιαστούν στις 7 Απριλίου στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στην Ατλάντα.

Πηγή: https://www.onmed.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Ξέρεις για ποιο λόγο το μακιγιάζ δείχνει «βαρύ»;

xristiana

Δήμος Ωραιοκάστρου: Διενέργεια Δωρεάν Rapid Tests Για Πεζούς

xristiana

Δοκίμασε αυτό το «κόλπο» για τα πρησμένα μάτια σου

xristiana