ΚεντρικήΥγεία

Η τροφή που δυναμώνει τα οστά, ενισχύει την υγεία του εντέρου και ρίχνει τη χοληστερόλη

9/2/2024

Προέρχεται από σόγια και είναι μια φυτική τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Δείτε ποια είναι και γιατί είναι χρήσιμη για την υγεία μας.

Αυτή η τροφή δεν βρίσκεται συνήθως στα σούπερ μάρκετ, αλλά μπορείτε να την βρείτε σε καταστήματα υγιεινής διατροφής ή στο διαδίκτυο. Εναλλακτικά, μπορείτε να τη φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι.

Τι είναι το τέμπε;

Το τέμπε είναι ένα παραδοσιακό προϊόν σόγιας με προέλευση από την Ινδονησία. Είναι φτιαγμένο από μαγειρεμένους, ζυμωμένους κόκκους σόγιας και είναι μια διαδεδομένη εναλλακτική του κρέατος.

Τα σημαντικότερα οφέλη

  1. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του εντέρου
  2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των οστών
  3. Μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της χοληστερόλης
  4. Αποτελεί πηγή προστατευτικών αντιοξειδωτικών

1. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του εντέρου

Ωστόσο, το τέμπε είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες – συγκεκριμένα, το είδος των φυτικών ινών που είναι γνωστό ότι αποτελούν πρεβιοτικά, δηλαδή, τρέφουν τα φιλικά για την υγεία μας βακτήρια του εντέρου. Αυτές οι ίνες τροφοδοτούν τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου, βοηθώντας τα να αναπτυχθούν και να αυξηθούν σε αριθμό. Πολλά από αυτά τα βακτήρια του εντέρου παράγουν ενώσεις που ονομάζονται λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, τα οποία έχουν ευεργετικά αποτελέσματα για το έντερο καθώς και  για την υγεία μας γενικότερα.

2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των οστών

Το τέμπε είναι πλούσιο σε φιλικά προς τα οστά μεταλλικά στοιχεία, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και φώσφορο. Επιπλέον, η διαδικασία ζύμωσης που είναι απαραίτητη για την παραγωγή του τέμπε διασπά διάφορες ενώσεις που είναι γνωστές ως αντιθρεπτικές ουσίες, οι οποίες μπορεί να εμποδίσουν την πρόσληψη ορισμένων από αυτά τα μέταλλα. Αυτό κάνει τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση πιο εύκολα στην πέψη και τα θρεπτικά συστατικά που παρέχουν ευκολότερα για μας να απορροφήσουμε.

3. Μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της χοληστερόλης

Τα προϊόντα σόγιας περιέχουν φυσικές ενώσεις που ονομάζονται ισοφλαβόνες, η τακτική κατανάλωση των οποίων έχει συσχετιστεί με μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης. Μελέτες δείχνουν ότι αυτό σημαίνει ότι συμβάλλουν στη μείωση της λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), του τύπου που συχνά αναφέρεται ως «κακή» χοληστερόλη, καθώς και της ολικής χοληστερόλης.

4. Αποτελούν πηγή προστατευτικών αντιοξειδωτικών

Οι ισοφλαβόνες από τη σόγια είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά και ως εκ τούτου βοηθούν στην ελαχιστοποίηση της βλάβης που προκαλείται στον οργανισμό οξειδωτικό στρες, και που οφείλεται σε  μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι ισοφλαβόνες βοηθούν στη μείωση αυτού του οξειδωτικού στρες και ότι το τέμπε μπορεί να είναι ιδιαίτερα καλό από αυτή την άποψη.

Πηγή: https://www.oloygeia.gr

Πηγή φωτογραφίας: https://secure.gravatar.com

Related posts

Πέντε υγιεινές τροφές για να ξεκινήσετε να τρώτε το 2024

xristiana

Δράση Εθελοντικής Αναδάσωσης στο Πεντελικό

xristiana

Ηair cycling: Το viral trend για υγιή μαλλιά αλλάζοντας προϊόντα στο λούσιμο!

xristiana