Επιτρέπεται το περπάτημα στην εγκυμοσύνη;

28

3/8/2021

Ποια είναι τα οφέλη της γυμναστικής κατά την εγκυμοσύνη;

Η εγκυμοσύνη είναι μία περίοδος στη ζωή της γυναίκας γεμάτη προσμονή για τον ερχομό του νέου μέλους της οικογενείας. Εντούτοις, αυτή καθαυτή η κύηση θέτει σε δοκιμασία τόσο το σώμα της γυναίκας, όσο και την ψυχική της ισορροπία.

Έχει παρατηρηθεί, πως η σωματική άσκηση κατά την εγκυμοσύνη, μπορεί να δράσει επικουρικά σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των ψυχικών μεταπτώσεων.
Επιπροσθέτως, χάρη στην άσκηση τονώνεται το μυϊκό σύστημα και έτσι μειώνονται διάφορες σωματικές ενοχλήσεις, όπως είναι η ισχιαλγία και η οσφυαλγία, ενώ περιορίζονται και τα οιδήματα, ειδικά των κάτω άκρων.

Πολλές εγκυμονούσες αναφέρουν κατά καιρούς δυσφορία λόγω δυσκοιλιότητας και τυμπανισμού (δηλαδή «φουσκώματος» στην κοιλιά). Η κίνηση βοηθάει στην διατήρηση της ισορροπίας του πεπτικού συστήματος και έως ένα βαθμό στην άμβλυνση της ενοχλητικής αυτής συμπτωματολογίας.

Εντούτοις, εξαιτίας των «ειδικών συνθηκών» της κύησης, η άσκηση γίνεται πάντα αφού προηγουμένως ζητηθεί η συμβουλή του θεράποντος ιατρού, ο οποίος γνωρίζει το ιστορικό σας και την κλινική σας κατάσταση.

Πώς το περπάτημα ωφελεί την έγκυο;

perpatima stin egkimosini 3

Το περπάτημα είναι ένα είδος αερόβιας άσκησης, που δεν προκαλεί κραδασμούς, οι οποίοι είναι ανεπιθύμητοι στην εγκυμοσύνη. Έτσι θεωρείται μία εκ των ασφαλεστέρων ασκήσεων για την έγκυο.

Επιπροσθέτως, αποτελεί έναν ήπιο τρόπο εκγύμνασης όλου του σώματος, αφού με το περπάτημα «ενεργοποιούνται» οι μύες του σώματος, που είναι «επιφορτισμένοι» με τη διατήρηση της όρθιας στάσης. Επί παραδείγματι, ακόμα και αν δεν το αντιλαμβάνεστε, όταν περπατάτε, οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι μύες βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία.

Αν μάλιστα, όσο περπατάτε κινείτε και τα χέρια σας σε ήπια ένταση, τότε γυμνάζετε και τα άνω άκρα.

Τι πρέπει να προσέξω όσο περπατάω;

perpatima stin egkimosini 4

Σε κάθε όμως περίπτωση, αν είστε έγκυος, θα πρέπει να σέβεστε τα όρια της σωματικής σας αντοχής, που δοκιμάζονται ούτως ή άλλως από αυτήν καθαυτήν την κύηση. Ένας πρακτικός κανόνας είναι να ρυθμίζετε το ρυθμό του βαδίσματός σας έτσι ώστε να μπορείτε ταυτόχρονα να μιλάτε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Επίσης, όταν βγαίνετε για περπάτημα, συνιστάται να μην απομακρύνεστε υπερβολικά, από την έδρα σας, αφού δεν πρέπει να ξεχνάτε, πως κάποια στιγμή θα πρέπει και να γυρίσετε πίσω. Συχνά ο γυρισμός μπορεί να είναι δυσκολότερος του πηγαιμού, ειδικά αν περιλαμβάνει ανηφόρες, οι οποίες πριν ήταν κατηφόρες και δεν σας κούραζαν τόσο.

Η ισορροπία σας είναι – ειδικά σε προχωρημένη κύηση –πιο εντός εισαγωγικών επισφαλής, έτσι αυξημένος είναι ο κίνδυνος πτώσης σας. Για το λόγον αυτόν, επιλέγετε να φοράτε πάντα υποδήματα με επίπεδη και αντιολισθητική σόλα. Επίσης, να έχετε πάντα υπόψη σας, πως μετά από βροχή τμήματα του οδοστρώματος είναι ιδιαίτερα ολισθηρά.

Αποφεύγετε τις βόλτες, όταν η θερμοκρασία είναι υπερβολικά υψηλή και ο ήλιος δυνατός. Σε κάθε περίπτωση μην παραλείπετε ποτέ να ενυδατώνεστε επαρκώς και να φοράτε αντιηλιακό το καλοκαίρι.

Πότε δεν επιτρέπουμε το περπάτημα στην έγκυο;

perpatima stin egkimosini 1

Σε ποιες περιπτώσεις η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη απαγορεύεται;

Αν και αυτή καθαυτή η κύηση δεν αποτελεί απόλυτη αντένδειξη σε ό,τι αφορά τη σωματική άσκηση, υπάρχουν κλινικές οντότητες σχετιζόμενες με την εγκυμοσύνη, οι οποίες την καθιστούν απαγορευτική.

Τέτοιες καταστάσεις είναι:

Δείτε και το σχετικό video, που δημιουργήσαμε αποκλειστικά για τις αναγνώστριες του Mothersblog.gr!

Δείτε ΕΔΩ σε ποιο στάδιο της κύησης βρίσκεστε!

Δρ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΚΩΝ. ΛΥΓΝΟΣ, MSc, PhD
ΜΑΙΕΥΤΗΡ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ
Master of Science University College London
Διδάκτωρ Μαιευτικής Γυναικολογίας
www.eleftheia.gr 

Πηγή: https://www.mothersblog.gr

Πηγή φωτογραφιών: https://www.mothersblog.gr