Κορονοϊός: Οι καλύτερες τροφές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας

43

14/1/2021

Πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στην «καρδιά» του χειμώνα και με την επέλαση του Covid- 19 να αποτελεί έναν δημόσιο κίνδυνο, η προφύλαξη της υγείας μας καθίσταται ανάγκη επιτακτική.

Μπορεί οι ειδικοί να συνιστούν κοινωνική αποστασιοποίηση και υποχρεωτική χρήση μάσκας σε κάθε κοινόχρηστο χώρο, όμως όλοι ξέρουμε πως η πιο αποτελεσματική «θωράκιση» του οργανισμού, ξεκινά πρώτα από μέσα μας!

Με άλλα λόγια, ο καλύτερος τρόπος για να αντισταθούμε στις «αθώες» ιώσεις του χειμώνα αλλά και στον κορονοϊό, είναι να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας.

Το ανοσοποιητικό περιλαμβάνει πολλές, διαφορετικές και πολύπλοκες λειτουργίες, οι οποίες «συνεργάζονται» για τη διατήρηση της ισορροπίας στο εσωτερικό του οργανισμού. Ουσιαστικά, είναι η ικανότητα του οργανισμού να αναγνωρίζει τον «εχθρό» και να τον εξουδετερώνει με φυσικό τρόπο. Ωστόσο, για να επιτύχει όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να έχει και τα κατάλληλα εφόδια, δηλαδή τα «πολύτιμα» θρεπτικά συστατικά που λαμβάνουμε από τα γεύματά μας.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να γίνουμε λίγο πιο επιλεκτικοί με τις τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά και να εστιάσουμε σε επιλογές υψηλής θρεπτικής αξίας, οι οποίες ενισχύουν την άμυνα και την υγεία του οργανισμού. Μερικές από αυτές, έχουμε συγκεντρώσει στη λίστα που ακολουθεί παρακάτω.

Μουρούνα, σκουμπρί, σαρδέλα, σολομός

Τα ψάρια και τα θαλασσινά αποτελούν μία «πλούσια» πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών, και ψευδαργύρου όμως, μόνο τα πολύ λιπαρά ψάρια, όπως είναι η μουρούνα, η σαρδέλα, ο σολομός, ο μπακαλιάρος και το σκουμπρί, διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα είναι ένα στοιχείο απαραίτητο για κάθε κύτταρό μας, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας συνολικά. Και παρότι τα λιπαρά ψάρια είναι οι καλύτερες θαλασσινές επιλογές που μπορούμε να προσθέσουμε στα πιάτα μας, ακόμη και αυτές δεν αρκούν για να καλύψουμε την ημερήσια πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων που χρειαζόμαστε. Ο ασφαλέστερος τρόπος για να το καταφέρουμε, είναι να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας το αυθεντικό νορβηγικό μουρουνέλαιο Möller’s, τον ισχυρό συνδυασμό από ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνες, ο οποίος ενισχύει την εύρυθμη λειτουργία, όχι μόνο του ανοσοποιητικού, αλλά της καρδιάς, της όρασης και του εγκεφάλου μας.

Συκώτι, σπανάκι, αυγό

Μπορεί οι παραπάνω τροφές να είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, όμως μοιράζονται ένα πολύ σημαντικό κοινό στοιχείο που οφείλουμε να γνωρίζουμε. Το σπανάκι, το συκώτι αλλά και το αυγό, διαθέτουν υψηλά ποσοστά βιταμίνης Α στη σύστασή τους, δηλαδή την αντιοξειδωτική και θρεπτική ουσία που χρειάζεται το ανοσοποιητικό για να κερδίσει τη «μάχη» ενάντια στις λοιμώξεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως η ανεπάρκεια βιταμίνης Α, καθιστά έναν οργανισμό πολύ πιο ευάλωτο, αφού εκείνη είναι που προστατεύει τα κύτταρά μας, εξουδετερώνοντας και απομακρύνοντας τους παθογόνους μικροοργανισμούς από το αίμα. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη της λειτουργία, καθώς έχει αποδειχθεί πως η βιταμίνη Α αποτελεί ένα δομικό στοιχείο για την υγεία των ματιών και του σκελετικού μας συστήματος.

Γαλακτοκομικά προϊόντα Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, είναι μόνο μερικές από τις τροφές που υπάρχουν στην κουζίνα μας και οι οποίες προσφέρουν στον οργανισμό την απαιτούμενη ποσότητα βιταμίνης D3 που χρειάζεται, για να καλύψει τις ανάγκες του.

Για να καταλάβουμε πόσο «πολύτιμη» είναι η συγκεκριμένη βιταμίνη για τη θωράκιση της υγείας μας, αρκεί να σκεφτούμε πως ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, είναι ο τρόπος του οργανισμού να μας ειδοποιήσει για κάποια πιθανή ανεπάρκεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η βιταμίνη D3 είναι η πιο αποτελεσματική μορφή βιταμίνης D και εκείνη που ενισχύει την ανάπτυξη γερών οστών και δοντιών, την καλύτερη λειτουργία των αρθρώσεων αλλά και των ματιών μας. PHOTO GALLERY

Ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φουντούκια

Όλοι γνωρίζουμε πως οι ξηροί καρποί είναι το πιο ωφέλιμο σνακ για να ανακουφίσουμε τη λιγούρα μας όμως, αυτό που λίγοι γνωρίζουν, είναι την πολλαπλή ευεργετική δράση τους στην άμυνα του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, ξηροί καρποί όπως οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα και τα φουντούκια, αποτελούν «πλούσιες» πηγές βιταμίνης Ε, μίας ουσίας με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, η οποία προστατεύει τα κύτταρα και ενισχύει τη φυσική άμυνα του οργανισμού, καταπολεμώντας αποτελεσματικά ιούς και βακτήρια. Εκτός από τους ξηρούς καρπούς, τη συναντάμε στα ακτινίδια, τα σπαράγγια, το αβοκάντο, καθώς και στην καινοτόμα σύσταση του αυθεντικού μουρουνέλαιου Möller’s!

Ακόμη και αν η παρούσα περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την υγεία μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι στο χέρι μας να παρέχουμε στον οργανισμό μας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, για να παραμείνει κατά το δυνατόν προστατευμένος. Προσθέτοντας τις παραπάνω τροφές στα γεύματά μας και επενδύοντας σε ένα ευεργετικό συμπλήρωμα διατροφής όπως το Möller’s, μπορούμε να είμαστε ήσυχοι ότι έχουμε κάνει το καλύτερο για το ανοσοποιητικό μας σύστημα και την υγεία μας, γενικότερα.

Πηγή: https://www.onmed.gr

Πηγή φωτογραφιών: https://www.onmed.gr