Πόση βιταμίνη D πρέπει να λαμβάνουν τα βρέφη και τα παιδιά ημερησίως; (pics)

67

13/1/2020

Βιταμίνη D: Γιατί είναι σημαντική για τα παιδιά; – Φυσιολογικές τιμές βιταμίνης D στα παιδιά.

Τα τελευταία χρόνια έρευνες έχουν αποδείξει τα οφέλη της βιταμίνης D στους ενήλικες. Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού και η ενδυνάμωση των οστών είναι δύο από αυτά.

Είναι όμως η βιταμίνη D ασφαλής ή ακόμη και απαραίτητη για τα παιδιά;

Τη βιταμίνη D μπορεί να τη βρει κανείς σε πολλά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των ψαριών και των αυγών, αλλά η κύρια πηγή της βιταμίνης D είναι η έκθεση στο ηλιακό φως.

Ορισμένες μελέτες τα τελευταία χρόνια έχουν αποδείξει την ανεπάρκεια βιταμίνης D στα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων και των μωρών που θηλάζουν.

Αν και η έλλειψη βιταμίνης D είναι σπάνια στις ανεπτυγμένες χώρες, μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. Τα παιδιά που δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για ραχίτιδα. Με τον όρο ραχίτιδα εννοείται η μεταβολική πάθηση, η οποία προκαλείται από σοβαρή έλλειψη βιταμίνης D, ασβεστίου ή φωσφώρου, και εμφανίζεται κυρίως σε παιδιά ηλικίας 3 μηνών έως 3 ετών. Χαρακτηρίζεται από μείωση της εναπόθεσης ασβεστίου και αλάτων στα οστά.

Πόση βιταμίνη D πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά ημερησίως; Δείτε στη galley που ακολουθεί:

Σύμφωνα με την Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία (AAP), τα βρέφη ηλικίας 0 έως 6 μηνών πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 400 IU (διεθνείς μονάδες) βιταμίνης D. Το ανώτατο ασφαλές επίπεδο πρόσληψης είναι 1.000 IU/ημέρα.
Τα βρέφη ηλικίας 6 έως 12 μηνών πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 400 IU (διεθνείς μονάδες) βιταμίνης D. Το ανώτατο ασφαλές επίπεδο πρόσληψης είναι 1.500 IU/ημέρα.
Τα παιδιά ηλικίας 1-3 ετών πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 600 IU/ημέρα (διεθνείς μονάδες) βιταμίνης D. Το ανώτατο ασφαλές επίπεδο πρόσληψης είναι 2.500 IU/ημέρα.
Τα παιδιά ηλικίας 4-8 ετών πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 600 IU/ημέρα (διεθνείς μονάδες) βιταμίνης D. Το ανώτατο ασφαλές επίπεδο πρόσληψης είναι 3.000 IU/ημέρα.
Εκτός από την έκθεση στο ηλιακό φως θα τη βρείτε και σε τρόφιμα.
Σολομός, ρέγγες, σαρδέλες, τόνος, στρείδια, γαρίδες, κρόκοι αβγών και μανιτάρια είναι μερικές από αυτές.