Υγεία κόλπου: 12 τροφές που πρέπει να καταναλώνετε (εικόνες)

14/6/2019

Η υγεία του κόλπου, είναι ένα θέμα που (πρέπει να) αφορά όλες τις γυναίκες καθώς, εξαιτίας των μικροοργανισμών που συγκεντρώνονται στην ευαίσθητη περιοχή είναι πιθανό να προκληθούν λοιμώξεις και μολύνσεις.

Οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ουσίες, οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχουν ορισμένες τροφές διαμορφώνουν ένα υγιές περιβάλλον «χαμηλά».

Δείτε στην gallery που ακολουθεί, 12 τροφές που δεν πρέπει να παραμελούν οι γυναίκες για να έχουν ένα υγιές κολπικό περιβάλλον.

Μπανάνες: Οι μπανάνες περιέχουν μαγγάνιο και κάλιο, μέταλλα που συμβάλουν στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό, ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου ενώ έχουν και αντιοξειδωτικές δράσεις.

Τσάι: Το τσάι περιέχει κατεχίνες, μια ομάδα ενώσεων που ανήκουν στην κατηγορία των φλαβονοειδών, και είναι γνωστές για τις ισχυρές αντιοξειδωτικές τους ουσίες. Η συχνή κατανάλωση τσαγιού συμβάλει επίσης, στη μείωση των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος ενώ προλαμβάνει και την εκδήλωση μυκητίασης.

Λιπαρά ψάρια: Τα Ω3 που περιέχουν τα λιπαρά ψάρια, είναι εξαιρετικά ωφέλιμα για την υγιεινή της ευαίσθητης περιοχής καθώς μειώνουν την ξηρότητά του κόλπου που βιώνουν πολλές γυναίκες και ιδιαίτερα όσες είναι στην εμμηνόπαυση. Τα Ω3 λιπαρά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που μειώνουν τους πόνους της περιόδου και ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή ανεβάζοντας στα ύψη και την ερωτική διάθεση.

Νερό: Η συχνή κατανάλωση νερού μέσα στην ημέρα (πάνω από δύο λίτρα) αποτοξινώνει τον οργανισμό και συμβάλει στην διατήρηση της υγείας της ουροδόχου κύστης μειώνοντας τον κίνδυνο κυστίτιδας. Επίσης βοηθά, στη σωστή λειτουργία του βλεννογόνου του κόλπου και μειώνει τις δυσάρεστες οσμές της περιοχής.

Αβοκάντο: Το αβοκάντο περιέχει κάλιο και βιταμίνη B6 που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του νευρικού και του μυϊκού συστήματος. Είναι επίσης πλούσιο σε καλά λιπαρά που βοηθούν στην καταπολέμηση της ξηρότητας και το αίσθημα καύσου στην ευαίσθητη περιοχή.

Κολοκυθόσπορος: Ο κολοκυθόσπορος είναι καλή πηγή ψευδάργυρου που βοηθά στη μείωση της φαγούρας και της ξηρότητας του κόλπου, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και την υγεία της ουροδόχου κύστης.

Φράουλες: Οι φράουλες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά στη σύνθεση του κολλαγόνου της ευαίσθητης περιοχής και μειώνει με τον τρόπο αυτό την ξηρότητα του κόλπου.

Χυμός κράνμπερι: Ο χυμός κράνμπερι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, τις προανθοκυανιδίνες που περιορίζουν την ανάπτυξη μικροβίων στην ουροδόχο κύστη. Επίσης έχει ισχυρή αντιμικροβιακή δράση, μειώνει τις υποτροπές των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος και διατηρεί την ισορροπία του pH στην ευαίσθητη περιοχή.

Γιαούρτι: Το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά που μειώνουν τον κίνδυνο μυκητιάσεων, βοηθούν στην διατήρηση του pH της περιοχής και ανακουφίζουν από τις κράμπες της περιόδου.

Αυγά: Ο κρόκος των αυγών περιέχει Βιταμίνη D, που ενισχύει το ανοσοποιητικό και την υγεία της ευαίσθητης περιοχής. Η Βιταμίνη D έχει αντιφλεγμονώδη δράση, μειώνει τον κίνδυνο κολπίτιδας και βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων των γεννητικών οργάνων.

Κέιλ: Το κέιλ είναι πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο, μέταλλα που συμβάλλουν στην καλή υγεία του γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος. Το ασβέστιο βοηθά στην πυκνότητα των οστών και μειώνει τα προεμμηνορυσιακά συμπτώματα ,ενώ το μαγνήσιο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που μειώνουν τα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα.

Λεμόνι: Το λεμόνι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, έχει αντιοξειδωτική δράση και όταν καταναλώνεται συχνά, διατηρεί τα επίπεδα του pH της περιοχής. Τέλος προστατεύει από τις κολπικές λοιμώξεις.

Με πληροφορίες από: Reader’s Digest & hellobeautiful.com




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *