Τι πρέπει να φας αν θες εξωτικό μαύρισμα…

25/6/2017

Πλησιάζουμε στα τέλη Ιουνίου και υπάρχουν ακόμα κάποιοι που δεν τους έχει δει ο ήλιος.

Πριν βγείτε στην παραλία καλό είναι να λάβετε όλα τα μέτρα ασφαλείας κατά της ακτινοβολίας του ήλιου, ώστε να προστατευτείτε από τις γνωστές βλάβες που προκαλεί. Διαβάστε παρακάτω:

Το σωστό μαύρισμα…

Πριν βγούμε στην παραλία, απαραιτήτως έχουμε βάλει αντηλιακό προσώπου και σώματος πάνω σε καθαρή επιδερμίδα χωρίς αρώματα και make-up. Έχουμε πάντα στη τσάντα μας το καπέλο μας και φυσικά νερό. Πολύ νερό!

Τα υπόλοιπα μυστικά του μαυρίσματος κρύβονται μέσα στις τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Πάμε να δούμε ποιες είναι αυτές.

Καρότο: Το λαχανικό του μαυρίσματος!

 

Το καρότο είναι πλούσια πηγή Β-καροτίνης που έχει την ικανότητα να διεγείρει την παραγωγή μελανίνης και επομένως να επιταχύνει την διαδικασία μαυρίσματος. Ένα πολύ καλό tip, ακόμη, είναι να βράσεις μερικά καρότα και να απλώσεις τον ζωμό τους στο σώμα σου πριν εκτεθείς στον ήλιο. Άλλα λαχανικά στην κατηγορία των καροτενοειδών, είναι η ντομάτα (λυκοπένιο), τα βερίκοκα και τα ροδάκινα, το καρπούζι και το πεπόνι, το μάνγκο, οι πιπεριές, οι κολοκύθες, το μπρόκολο και το σπανάκι. Μάλιστα φαίνεται ότι τα καροτενοειδή προστατεύουν το δέρμα από τους διάφορους ερεθισμούς και τις πανάδες.

Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α (τα β-καροτένια των παραπάνω τροφίμων μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό) μεταξύ άλλων φαίνεται να ευνοεί την ελαστικότητα του δέρματος, ενώ η έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία κι ευερέθιστο δέρμα. Εκτός από τα παραπάνω λοιπόν, αναζητήστε πλούσιες ποσότητες βιταμίνης Α σε ζωικά τρόφιμα, όπως τα ψάρια, το συκώτι, τα τυριά κι ο κρόκος του αυγού.

 

Βιταμίνη Ε: Απαραίτητη για ένα υγειές μαύρισμα μιας και η έλλειψή της προκαλεί αφυδάτωση και ξηρότητα, ευνοεί την εμφάνιση ραγάδων και αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος. Τέλος προστατεύει από την πρόωρη γήρανση του δέρματος Καλύψτε έτσι την πρόσληψή της καταναλώνοντας συχνά σολομό, ελαιόλαδο και αμύγδαλα.

Βιταμίνη C: Εκτός του ότι εμποδίζει την ανάπτυξη των ελεύθερων ριζών που σχηματίζονται από την υπεριώδη ακτινοβολία, συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και της επιδερμίδας και συντελεί στη γρήγορη επούλωση των εγκαυμάτων από τον ήλιο. Ακόμα, δρα πιο αποτελεσματικά όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη Ε (και το χαλκό). Βρίσκεται δε σε στις φράουλες, τα πεπόνια, τις ντομάτες, τις πιπεριές, και στα λεμόνια, στο μπρόκολο και στο σπανάκι.

Τέλος, άσπονδοι σύμμαχοι στην προστασία από τον ήλιο και το υγιές μαύρισμα είναι ο ψευδάργυρος και το σελήνιο , τα οποία ωφελούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, μειώνοντας παράλληλα την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Καταναλώστε λοιπόν γαρίδες, μύδια, χταπόδι και καρύδια. Με την ίδια λογική εξαιρετικά ωφέλιμα θεωρούνται τα ω-3 λιπαρά οξέα των ψαριών.

Διαβάστε ακόμα στο Youweekly:




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *