Γυναίκες και γυμναστική: Πόσο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακής νόσου

57

27/7/2016

Οι σωματικά δραστήριοι άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Η κα Ειρήνη Μίχου επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικής και Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή «Johns Hopkins» της Βαλτιμόρης και οι συνεργάτες της εστίασαν στα καρδιοπροστατευτικά οφέλη της γυμναστικής για τις γυναίκες.

Μελετώντας στοιχεία που αφορούσαν περισσότερες από 97.000 γυναίκες, 27-44 ετών, που είχαν λάβει μέρος στη μελέτη Nurses’ Health Study 2, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες που ήταν περισσότερο σωματικά δραστήριες κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Συγκεκριμένα εστίασαν στη συχνότητα, ποσότητα χρόνου, ένταση και είδος της σωματικής άσκησης που ανέφεραν οι γυναίκες. Κατά τη διάρκεια της 20ετους μελέτης, 544 γυναίκες εκδήλωσαν καρδιακή νόσο.

bigstock Fit woman sitting on bench hol 69558772

Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι οι νέες γυναίκες που γυμνάζονται μόλις 2,5 ώρες την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου έως και 25%.

Η γυμναστική δεν χρειαζόταν να είναι έντονη. Μάλιστα, η μέτριας έντασης άθληση, όπως το ζωηρό περπάτημα, σχετίστηκε με τον χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Οι γυναίκες που ωφελούνταν περισσότερο ήταν αυτές που γυμνάζονταν πιο πολύ, δηλαδή τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.

Σημειώνεται ότι δεν έπαιζε ρόλο το σωματικό βάρος της γυναίκας όταν άρχισε να γυμνάζεται για να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής νόσου.

«Τα 150 λεπτά μπορούν να αφορούν μέτρια έως έντονη άθληση, κατανεμημένα σε όσα περισσότερα διαστήματα θέλει η γυναίκα, την εβδομάδα. Είτε πηγαίνει κανείς στο γυμναστήριο, είτε περπατά, κάνει ποδήλατο ή άλλη μέτρια σωματική δραστηριότητα, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου» εξηγεί μέλος της επιστημονικής ομάδας.

Η Δρ Μίχου υπενθυμίζει ότι «η αυξημένη σωματική δραστηριότητα έχει ήδη αποδειχθεί από προηγούμενες μελέτες ότι μειώνει την εμφάνιση καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρκίνων, διαβήτη και πολλών άλλων χρόνιων καταστάσεων υγείας».

Οι ερευνήτριες συμπληρώνουν ότι και οι άνδρες μπορούν να έχουν όμοια οφέλη με λίγες ώρες γυμναστική την εβδομάδα.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Circulation.