Η μεσογειακή διατροφή καλύτερη από τη γυμναστική για την καρδιακή υγεία

13

5/3/2015

Τα άτομα που ακολουθούν πιστά το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής έχουν 74% μικρότερο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιοπάθειας σε ορίζοντα δεκαετίας. Μάλιστα, η μεσογειακή διατροφή αποδεικνύεται καλύτερη στην καρδιοπροστασία από την γυμναστική, σύμφωνα με στοιχεία ελληνικής μελέτης που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια.

Ερευνητική ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, με επικεφαλής τους Δημοσθένη Παναγιωτάκο και Εκάβη Γεωργουσοπούλου, ανέλυσαν δειγματοληπτικά στοιχεία για πάνω από 2.500 Έλληνες ηλικίας 18 έως 89 ετών. Η έρευνα συσχέτισε, σε βάθος δεκαετίας, τις διατροφικές συνήθειες κάθε ατόμου με την κατάσταση της υγείας του.

Η μελέτη διεξήχθη στην περιοχή των Αθηνών και των προαστίων της και, μεταξύ άλλων, αποκαλύπτει πως οι γυναίκες ακολουθούν την μεσογειακή διατροφή πιο πιστά από ό,τι οι άνδρες, οι οποίοι συχνότερα κάνουν διατροφικές «παρεκτροπές» δυτικού τύπου.

Πάντως, όσοι ήταν οι πιο «πιστοί» στη μεσογειακή διατροφή, είχαν τον μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Οι ερευνητές επισημαίνουν πως η μεσογειακή διατροφή ωφελεί άνδρες και γυναίκες, μικρούς και μεγάλους, υγιείς και ασθενείς. Τα οφέλη για την καρδιά είναι άμεσα, πέρα από τα έμμεσα οφέλη στην πρόληψη και αντιμετώπιση χρονίων παθήσεων όπως ο διαβήτης, η υπέρταση και χρόνια φλεγμονή.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε φρέσκα φρούτα, λαχανικά, πλήρη δημητριακά, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, ψάρια και κόκκινο κρασί.

Οι επιστήμονες υπενθυμίζουν μάλιστα πως είναι σχετικά εύκολο οπουδήποτε στον κόσμο να ακολουθήσει κανείς αυτή τη δίαιτα και μάλιστα με χαμηλό κόστος.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ