Τροφές με αντηλιακή προστασία

6

18/7/2014

Αυτό το καλοκαίρι προστατέψτε το δέρμα σας από γήρανση, πανάδες και ρυτίδες τρώγοντας έξυπνα αντιοξειδωτικά τρόφιμα που ενυδατώνουν και προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες από μέσα προς τα έξω.

Η φύση έχει φροντίσει , για να μας προμηθεύει με τα καλύτερα δυνατά όπλα «ηλιοπροστασίας». Σε εμάς μένει μόνο να τα εντάξουμε στις καθημερινές μας συνήθειες.

1) Ντομάτα

Έρευνες απέδειξαν πως τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών στο δέρμα, και κυρίως του λυκοπενίου μειώνονται κατά 46% μετά την ηλιοθεραπεία. Η ντομάτα είναι η καλύτερη τροφή για να αναπληρώσει το λυκοπένιο στον οργανισμό αλλά και το νερό που χάνεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης στον ήλιο αφού αποτελείται κατά 96% από νερό!
Καθιερώστε την φρέσκια, συνδυασμένη με ελαιόλαδο, ρίγανη και λίγες ελιές για τέλειο δέρμα το καλοκαίρι.

2) Καρότο-Βερίκοκο- Μάνγκο

Δεν είναι τυχαίο που αυτή η τριλογία των πολύχρωμων και πεντανόστιμων φρούτων και λαχανικών υπάρχουν σε αφθονία το καλοκαίρι, αφού τότε ο οργανισμός είναι που χρειάζεται περισσότερο τις βιταμίνες και τα πολύτιμα φυτοπροστατευτικά συστατικά τους. Περιέχουν σε αφθονία το β-καροτένιο που είναι η βιταμίνη του δέρματος αλλά και άλλα πολύτιμα συστατικά για την επανόρθωση των φθορών του δέρματος μετά την ηλιοθεραπεία.

3) Πράσινο Τσάι / Σκόνη Κακάο

Τα φλαβονοειδή που περιέχουν τα κατατάσσουν πρώτα στη λίστα των τροφών που είναι απαραίτητα στον αγώνα ενάντια σε ρυτίδες, κηλίδες πανάδες στο δέρμα.
Απολαύστε παγωμένο πράσινο τσάι με μέντα κατά τη διάρκεια της ηλιοθεραπείας αλλά και ακριβώς μετά , και ρόφημα σκόνης κακάο με στέβια κάθε πρωί στο πρωινό σας.

4)Λουτεΐνη /συνένζυμο Q10

Δύο συστατικά «θησαυροί» για την προστασία του δέρματος από τις ρυτίδες και τη γήρανση.
Το συνένζυμο Q10 υπάρχει στους ξηρούς καρπούς, στη σόγια, στο κοτόπουλο, στο ελαιόλαδο και στα λιπαρά ψάρια. Επειδή καταστρέφεται πολύ εύκολα με το μαγείρεμα ενδείκνυται, πάντα με την καθοδήγηση του διατροφολόγου σας, η κατανάλωση του και σε συμπλήρωμα ειδικά για τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η λουτεΐνη ανήκει στα καροτονοειδή που ενισχύουν την αντοχή του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία. Υπάρχει στο σπανάκι, τα πράσινα φασόλια και το λάχανο αλλά και σε διάφορα συμπληρώματα που προετοιμάζουν το δέρμα για το καλοκαίρι.

5) Προβιοτικά

Πρόκειται για ζωντανά στελέχη βακτηριακών ειδών που υπάρχουν φυσικά στο γιαούρτι και το ξινόγαλο και φαίνεται πως ενισχύουν τη φυσική άμυνα του δέρματος.

6) Νερό

Το πιο σημαντικό βήμα για την αποφυγή της γήρανσης και των άλλων βλαβών του ήλιου είναι η επαρκής ενυδάτωση των ιστών του οργανισμού. Το δέρμα μας είναι το μεγαλύτερο όργανο στο σώμα μας και χρειάζεται νερό για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος όταν σε αυτό επιδρά η ηλιακή ακτινοβολία. Μην ξεχνάτε ότι τίποτα δεν αναπληρώνει το νερό και αποφύγετε καφέ και αλκοόλ κατά την ηλιοθεραπεία που «κλέβουν» νερό από το σώμα.