Ολοήμερο Φεστιβάλ για παιδιά και ενήλικες διοργανώνει η Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ

65

28/5/2014

Ολοήμερο Φεστιβάλ για παιδιά και ενήλικες διοργανώνει η Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ., την Πέμπτη 29 Μαΐου στον αύλειο χώρο και στις αίθουσες του Πύργου της Σχολής. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το Φεστιβάλ της Παιδαγωγικής Σχολής αποτελεί αφορμή για μια συντονισμένη έκφραση των δημιουργικών δράσεων του διδακτικού προσωπικού και των ομάδων φοιτητών και φοιτητριών της Σχολής και επιδιώκει την επικοινωνία με σχολεία προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικούς φορείς αλλά και το ευρύτερο κοινό.

Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει δυο ζώνες:

Η Πρωινή ζώνη, από τις 9:00 – 13:00, απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού και νηπιαγωγείου. Ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή πάνω από 500 παιδιά σχολείων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν, μέσα και γύρω από τον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής, σε 10 Σταθμούς Παιχνιδιών με μουσική, κίνηση, θέατρο, μνημεία, φυσικές επιστήμες, φιλαναγνωσία, μαθητικές ταινίες.

Η Βραδινή ζώνη, από τις 20:00 – 22:00, απευθύνεται σε κοινό ενηλίκων σε μια Βραδιά συνάντησης των Τεχνών, στην αίθουσα «Λόγου & Τέχνης», στο 10ο όροφο του Πύργου της Παιδαγωγικής.
Ένα δίωρο πρόγραμμα με θέατρο, μουσική, χορό και κινηματογράφο, το οποίο ετοίμασαν με κέφι οι δημιουργικές ομάδες των φοιτητών και φοιτητριών μαζί με τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες της Σχολής εκφράζοντας συναισθήματα, σκέψεις, προβληματισμούς του σήμερα και του αύριο. Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με μια ξενάγηση στα άστρα.

Συμμετέχουν οι ομάδες: Paedagogus Ludens, Μουσικοί σχοινοβάτες, Παιχνιδιάτορες του Πύργου, Χοροδιάδραση με υπεύθυνους/ες διδάσκοντες/ουσες των Τμημάτων: Α. Λενακάκη, Κ. Δογάνη, Ν. Θεοδωρίδη και Ε. Παυλίδου, καθώς επίσης και οι ομάδες θεατρικής έκφρασης, κινηματογραφικής αφήγησης και αστρονομίας με υπεύθυνους/ες διδάσκοντες/ουσες των Τμημάτων: Ε. Παπαγεωργίου και Φ. Σέρογλου και Σ. Αυγολούπη.

Αναλυτικά οι δράσεις της Πρωινής Ζώνης περιλαμβάνουν:

1. Μαθητικές ταινίες: Φεστιβάλ μαθητικών ταινιών slowmation που έχουν δημιουργηθεί από παιδιά δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Θεσσαλονίκης μαζί με προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. (Υπεύθυνες: Σέρογλου Φανή, επίκουρη καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) – Δογάνη Κωνσταντίνα, επίκουρη καθηγήτρια Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

2. Πάμε βόλτα στα μνημεία της Θεσσαλονίκης: Παρουσίαση – κατασκευές (Υπεύθυνη: Ταμπάκη Σαπφώ, επίκουρη καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

3. Φιλαναγνωσία και μουσική – Ο φεγγαροσκεπαστής: Παιχνίδια Φιλαναγνωσίας με μουσική, βασισμένα στο ομότιτλο βιβλίο του Eric Puybarct, εκδόσεις Αίσωπος (Υπεύθυνοι: Καρακίτσιος Ανδρέας, καθηγητής Τ.Ε.Π.Α.Ε. – Θεοδωρίδης Νίκος, Ε.Ε.Π. του Τ.Ε.Π.Α.Ε. )

4. Χορός και κινητικά παιχνίδια: α) δημιουργικός χορός β) παιχνίδια κινητικών δεξιοτήτων σε «σταθμούς» με όργανα ψυχοκινητικής, μέσα στο θεματικό πλαίσιο «εξερευνητές σε επικίνδυνες αποστολές» και γ) για μεγαλύτερα παιδιά zumba (Υπεύθυνη: Παυλίδου Εύα επίκουρη καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

5. Θεατροπαιχνίδια: Παιχνίδια θεατρικής έκφρασης (Υπεύθυνος: Λενακάκης Αντώνης, επίκουρος καθηγητής Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

6. Κυνηγοί Ήχων και Χρωμάτων: Μουσικά παιχνίδια εξερεύνησης, ανακάλυψης και δημιουργίας ήχων (Υπεύθυνη: Δογάνη Κωνσταντίνα, επίκουρη καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

7. Φυσικά Μαγικά: Εντυπωσιακά πειράματα με υλικά καθημερινής χρήσης που ξαφνιάζουν (Υπεύθυνος: Κουμαράς Παναγιώτης, καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε.)

8. Θεατρικός Αυτοσχεδιασμός: Θεατρικά παιχνίδια ομαδικότητας και έκφρασης, ομαδική δημιουργία θεατρικών χαρακτήρων και σκηνών (Υπεύθυνη: Παπαγεωργίου Εύα, Ε.Ε.Π. του Π.Τ.Δ.Ε.)

9. Ο Μουσικός Κήπος: Ένα διαπολιτισμικό μουσικό ταξίδι με ιστορίες, τραγούδια-παιχνίδια και χορούς του κόσμου (Υπεύθυνος: Θεοδωρίδης Νίκος, Ε.Ε.Π. του Τ.Ε.Π.Α.Ε.)

10. Παιχνίδια Φυσικών Επιστημών: Τα παιδιά παίζουν με έννοιες και φαινόμενα των Φυσικών Επιστημών (Υπεύθυνη: Παπαγεωργίου Εύα, Ε.Ε.Π. του Π.Τ.Δ.Ε.)

Η βραδινή ζώνη είναι ανοιχτή για το κοινό.