Την έναρξη των διαδικασιών ωρίμανσης για την εγκατάσταση τελεφερίκ στην Θεσσαλονίκη ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο

58

15/4/2014

Tην έναρξη των διαδικασιών ωρίμανσης για την υλοποίηση του έργου «εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην πόλη της Θεσσαλονίκης» ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης χθες, Δευτέρα 14 Απριλίου 2014, στη διάρκεια της 8ης τακτικής συνεδρίασής του. Κατά την εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέας Κουράκης σημείωσε ότι η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης έθεσε σε δημόσια προδιαβούλευση, ήδη από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, την πρότασή της για την εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να συνδέσει την παραλιακή ζώνη της πόλης με την Άνω Πόλη και το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου και πρόσθεσε:

«Η υπέργεια σύνδεση των δύο κυριότερων τουριστικών περιοχών της πόλης εκτιμάται ότι θα λύσει με τον βέλτιστο τρόπο το πρόβλημα της πρόσβασης από τη μια περιοχή στην άλλη, χωρίς κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης και παράλληλα θα προσδώσει τουριστική δυναμική στην περιοχή του δάσους πάρκου και της Άνω Πόλης. Άλλωστε το τελεφερίκ δύναται να αποτελέσει το ίδιο, τουριστικό πόλο έλξης σε υπερτοπικό επίπεδο, καθώς θα προσφέρει στους επιβάτες του την πρωτότυπη εμπειρία της εναέριας μετακίνησης και τη δυνατότητα της πανοραμικής θέασης της πόλης εν κινήσει».

Σημείωσε ότι ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 8.000.000 € περίπου και προκειμένου να υλοποιηθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα υποβάλλει πρόταση για την ένταξή του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (νέο ΕΣΠΑ), 2014-2020. Επίσης ανέφερε ότι πρόκειται για σύνθετο έργο μεγάλης κλίμακας, που εμφανίζει σημαντική αβεβαιότητα και ιδιαίτερη κατασκευαστική δυσχέρεια. Για το σκοπό αυτό ζητήθηκε η έγκριση του αρμοδίου Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών -δαπάνη η οποία προβλέπεται στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό και στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης- σε ειδικό εμπειρογνώμονα, με αντικείμενο τον προσδιορισμό των βασικών παραμέτρων του έργου.

Στο πλαίσιο της προδιαβούλευσης για το έργο, η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης συνέταξε τοπογραφικό διάγραμμα με δύο εναλλακτικές προτάσεις για τη χάραξη της διαδρομής, προτείνοντας ως αφετηρία το πάρκο της ΧΑΝΘ και ως σημείο τερματισμού τον αποψιλωμένο χώρο στην είσοδο του Θεάτρου Δάσους που θα λειτουργεί ως χώρος στάθμευσης ή το χώρο του δημοτικού αναψυκτηρίου δυτικότερα. Το συνολικό μήκος των συρματόσχοινων της εγκατάστασης υπολογίζεται σε 1.800μ. και η υψομετρική διαφορά αφετηρίας-τέρματος υπολογίζεται σε 145μ. στην πρώτη περίπτωση και 129μ. στη δεύτερη περίπτωση. Εκτιμάται ότι για τη στήριξη της εγκατάστασης επαρκούν δύο πυλώνες, ο πρώτος στο σημείο αφετηρίας και ο δεύτερος στο σημείο τερματισμού της διαδρομής.

Σύμφωνα με τις προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης (αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Δήμου για την έναρξη της προδιαβούλευσης) η διαδρομή διατρέχει τον χώρο της ΔΕΘ, κατά μήκος του δρόμου που ενώνει την κάτω πύλη (Χ.Α.Ν.Θ.) με την άνω πύλη (Α.Π.Θ.), τον χώρο του Πανεπιστημίου από την άνω πύλη της Διεθνούς Έκθεσης μέχρι το Τελλόγλειο Ίδρυμα, μικρό τμήμα του οικισμού βόρεια από το Τελλόγλειο και, στη συνέχεια, τη δημόσια αναδασωτέα έκταση του δάσους πάρκου. Επιπλέον ο Δήμος Θεσσαλονίκης ζήτησε τη γνώμη και τις απόψεις αρμόδιων φορέων για θέματα που σχετίζονται με την εγκατάσταση και τη λειτουργία του τελεφερίκ στη Θεσσαλονίκη, (Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, Διεύθυνση Δασών, Κτηματική Υπηρεσία, Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, Δήμος Νεάπολης-Συκεών, Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).

Στο σύνολό τους, οι φορείς διατύπωσαν θετικές απόψεις, προκρίνοντας τη διαδρομή που τερματίζει στο χώρο στάθμευσης μεταξύ του Θεάτρου Δάσους και του ζωολογικού κήπου.