Πράσα: Σύμμαχοι στο αδυνάτισμα και στην πρόληψη του καρκίνου

58

21/12/2013

Το πράσο είναι γευστικό λαχανικό με μεγάλη διατροφική και θεραπευτική αξία για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Παρόλο που στη χώρα μας δε χρησιμοποιείται πολύ, στο εξωτερικό χαίρει μεγάλης εκτίμησης. Ο Ιπποκράτης ήταν ο πρώτος που είχε αναφερθεί στις θεραπευτικές του ιδιότητες.
Τα πράσα είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών, φυτικών ινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών συστατικών, ενώ είναι κατάλληλα για ισορροπημένη διατροφή και δίαιτα αφού 100γρ. περιέχουν μόλις 60 θερμίδες. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Κ, Ε και C. Περιέχουν απαραίτητα μέταλλα όπως, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

Η συστηματική κατανάλωση πράσων βοηθά στο αδυνάτισμα και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Έχουν διουρητικές ιδιότητες και θεραπεύουν το πρήξιμο των άνω και κάτω άκρων. Σύμφωνα με έρευνες, το πράσο, έχει πολλές αντικαρκινικές ιδιότητες και βοηθά στην πρόληψη κάποιων μορφών καρκίνου, όπως του προστάτη και τους παχέως εντέρου. Επίσης, θεραπεύει τη φαρυγγίτιδα, βοηθά στην καλή λειτουργία των νεφρών, διευκολύνει τη διαδικασία της χώνεψης και εξαφανίζει γρήγορα τα συμπτώματα της μέθης.

Το πράσο μπορεί να καταναλωθεί ωμό στις σαλάτες, όπως το φρέσκο κρεμμύδι, να μαγειρευτεί με ρύζι ή να συνοδεύσει το κρέας. Οι μήνες Ιανουάριος- Φεβρουάριος- Μάρτιος θεωρούνται οι καλύτεροι για την κατανάλωση των πράσων.