1 στους 4 ενήλικες άντων 25 πάσχουν από Προδιαβήτη

3

7/2/2013

Σχεδόν ένας στους τέσσερις ενήλικες ηλικίας άνω των 25 ετών είτε έχει διαβήτη που σημαίνει σάκχαρο νηστείας μεγαλύτερο του126mg/dl είτε βρίσκεται σε μια κατάσταση που λέγεται ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗΣ δηλαδή έχει ένα σάκχαρο νηστείας υψηλότερο από το κανονικό 70mg-99mg και μικρότερο από το 126mg/dl. Επομένως εάν βρούμε σε μια μέτρηση μετά από νηστεία 8 ωρών ένα σάκχαρο που κυμαίνεται από 100mg-125mg/dl λέμε ότι ο οργανισμός μας πάσχει από ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗ.

Για να δούμε εάν κάποιος έχει προδιαβητη μπορούμε εκτός από το σάκχαρο νηστείας να κάνουμε και μια άλλη ειδική εξέταση που λέγεται δοκιμασία ανοχής της γλυκόζης. Χορηγώντας πριν το τεστ 150γρ υδατάνθρακες για 3 ημέρες μετά από 8 ώρες νηστείας, παίρνει ο γιατρός αίμα φλεβικό και αμέσως μετά δίνει στον εξεταζόμενο να πιει 75γρ. γλυκόζης διαλυμένη σε νερό χλιαρό μετράμε το σάκχαρο ακριβώς σε 2ωρες. Εάν το σάκχαρο κυμαίνεται από 140-199 mg/dl σημαίνει ότι έχουμε ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗ.

Ένας τρίτος τρόπος είναι η μέτρηση της γλυκοζιλιωμενης αιμοσφαιρίνης που μας δείχνει την μέση ποσότητα σακχάρου τους τελευταίους 3 μηνες, θα πρέπει όμως το μηχάνημα που κάνει την μέτρηση να έχει τις προδιαγραφές όπως ορίζει η αμερικανική διαβητολογική Εταιρία. Τιμές μεταξύ 5,7%-6,4% θεωρείται ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗΣ.

Ο έλεγχος για ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗ πρέπει να γίνεται στον πληθυσμό εκείνο ο οποίος έχει αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης όπως:

1.ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ

2.ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ

3.ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΥΠΕΡΤΑΣΗ

4.ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ HDL<40mg/dl ΣΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ<50mg/dl ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

5.ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΙΑΒΗΤΗ ΚΥΗΣΗΣ-ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΟΛΥΚΥΣΤΙΚΩΝ ΩΟΘΗΚΩΝ

Το ερώτημα που δημιουργείται είναι αν έχω ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗ μπορώ να ανατρέψω την κατάσταση και να αποφύγω την ανάπτυξη σακχαρώδη διαβήτη?

Μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο κάνοντας αλλαγές στον τρόπο ζωής. Εάν είστε υπέρβαροι δηλαδή έχετε ένα δείκτη μάζας σώματος από 25-30. Ο δείκτης μάζας σώματος λέγεται και BMI=ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΚΙΛΑ ΔΙΑ ΥΨΟΣ ΣΕ Μ2 Η ΕΧΕΤΕ ΒΜΙ>30

Η απώλεια βάρους βοηθά τόσο στη μείωση της χοληστερίνης-τριγλυκεριδιων- ldl-όσο της συστολικής πίεσης-σακχάρου

Η άσκηση επίσης είναι σημαντική

Η άσκηση ρουτίνας θα πρέπει να περιλαμβάνει τριάντα λεπτά μέτριας σωματικής δραστηριότητας όπως έντονο περπάτημα η κολύμπι τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα

Υγιεινή διατροφή τρώτε τροφές όπως σαλάτες, λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, φασόλια, πουλερικά.

Μην τρώτε πολύ ζάχαρη η μέλι

Εάν καπνίζετε συνίσταται η διακοπή καπνίσματος

Η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εξέλιξης το ΠΡΟ-ΔΙΑΒΗΤΗ πρέπει να γίνεται μια φορά τον χρόνο κάνοντας μέτρηση της γλυκόζης νηστείας. καμπύλη σακχαρουελεγχο λιπιδίων και μέτρηση αρτηριακής πίεσης και μην ξεχνάμε ότι το καλύτερο φάρμακο είναι η σωστή πρόληψη.

Γράφει ο Ιωάννης Χριστοδούλου  Γενικός Γιατρός.

ΠΗΓΗ: www.nowdoctor.gr