Ο Ελληνοαυστραλός «γητευτής» αλόγων

12/2/2013

Περιοδεία στην Ελλάδα πραγματοποιεί ο διάσημος Ελληνοαυστραλός «γητευτής» αλόγων, Στηβ Βεργής, με στόχο να βοηθήσει όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα άλογα τους.

Δουλειά του είναι να εκπαιδεύσει τα πουλάρια για να καβαληθούν για πρώτη φορά ή να τα βοηθήσει αν έχουν κάποιο πρόβλημα συμπεριφοράς. «Η δουλειά με ένα άλογο δεν τελειώνει ποτέ. Δεν είναι μηχανή- έχει μυαλό και αισθήματα» εξηγεί ο κ. Βεργής στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε για να βοηθήσει φίλο του με τα άλογα του.

«Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σαν ένα άλογο. Το άλογο ποτέ δεν μπορεί να σκεφτεί σαν και εμάς. Μας βλέπει σαν να έχουμε έρθει από τον …Άρη. Δεν έχει καμία σχέση με εμάς. Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι αρπακτικά, όπως το λιοντάρι, η τίγρη, ο λύκος. Έχουμε μέχρι και τη μυρωδιά των αρπακτικών, οπότε τα άλογα, φυσικά, φοβούνται. Πρέπει να πείσουμε το άλογο, συμπεριφερόμενοι όπως αυτό, ότι δεν είμαστε απειλή» επισημαίνει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η σχέση του εκπαιδευτή με το ζώο, πρέπει να βασίζεται στο τρίπτυχο, εμπιστοσύνη- σεβασμός- ηγετική ικανότητα. Όπως λέει, στο κοπάδι αρχηγός είναι αυτός που μπορεί να κουνήσει τα πόδια του άλλου αλόγου, να το κάνει να τρέξει. «Και εμείς πρέπει να κάνουμε το ίδιο πράγμα. Αλλά όχι με βία. Το άλογο, το πρώτο πράγμα που θέλει είναι να αισθάνεται ασφαλές …Μετά θέλει να είναι άνετο. Μετά είναι το φαΐ, το παιχνίδι κι ό,τι άλλο θέλουμε να κάνουμε. Αν καταλαβαίνεις αυτό, είναι εύκολο να μεταχειριστείς αυτά τα πράγματα για εκπαίδευση. Πρώτα κάνεις το άλογο να αισθάνεται ασφαλές. Μετά, όταν κάνει κάτι λάθος, το κάνεις δύσκολο για το άλογο. Αυτό θέλει να είναι άνετο και θα πάει μόνο του εκεί που θέλεις. Έτσι κάνουμε τη δικιά μας ιδέα, του αλόγου την ιδέα» προσθέτει. Σημαντικό είναι ακόμη, ο εκπαιδευτής να μην βιάζεται και να επιβραβεύει το άλογο για την παραμικρή προσπάθεια.

Ο Στηβ Βεργής γεννήθηκε στην Αθήνα και, όταν ήταν μικρός, δεν υπήρχε περίπτωση να συναντήσει στο δρόμο άλογο ή γαϊδούρι και να μην το χαϊδέψει. Φώναζε, τσίριζε και ανάγκαζε τη μητέρα του να γυρίσουν πίσω, να χαϊδέψουν το ζώο και μετά να συνεχίσουν το δρόμο τους!

Το… αριστερό και το δεξί άλογο

Πολλοί αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ζώα τους γιατί στην πραγματικότητα εκπαιδεύουν …μισό άλογο. «Πολύ σημαντικό είναι ότι του αλόγου το κεφάλι είναι κομμένο στη μέση, το μυαλό του είναι κομμένο στη μέση. Στην πραγματικότητα έχουμε αριστερό άλογο και δεξί άλογο. Και το άλογο πρέπει να σε κοιτάει με δύο μάτια, γιατί αν σε κοιτάει με ένα, μόνο μισό άλογο εκπαιδεύεις. Γι’ αυτό και πολλοί έχουν προβλήματα με τα άλογα, γιατί έχουν εκπαιδεύσει μισό άλογο. Και από τη μία πλευρά είναι το νοητικό και από την άλλη πλευρά είναι το αντιδραστικό» τονίζει ο κ. Βεργής.

Το νοητικό κομμάτι είναι πολύ μικρό, γιατί δεν μπορεί να σκεφτεί στη φύση το άλογο. Αν κάτσει να σκεφτεί, το έχουν φάει οι λύκοι. Γι’ αυτό αντιδρούν τρέχουν, κλωτσούν. Ο εκπαιδευτής πρέπει να μεγαλώσει το νοητικό και να μικρύνει το αντιδραστικό. «Και όσο πιο πολύ το άλογο σκέπτεται, τόσο πιο καλό άλογο έχουμε» σημειώνει.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *