Καλύτερος για την καρδιά ένας μεγάλος περίπατος την ημέρα

3

16/2/2013

Οι παρατεταμένες, χαμηλής εντάσεως δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, προστατεύουν περισσότερο την καρδιαγγειακή υγεία, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχ.

Σε μικρή μελέτη διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές τους που άρχισαν να περπατούν χαλαρά επί αρκετές ώρες την ημέρα, καθώς και να στέκονται όρθιοι, παρουσίασαν μεγαλύτερες βελτιώσεις στην ευαισθησία στην ινσουλίνη και στα επίπεδα των λιπιδίων (χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων) του αίματος.

Και οι δύο βελτιώσεις σημαίνουν καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία.

Όπως εξηγούν οι Ολλανδοί επιστήμονες στην επιθεώρηση «PloS One», πραγματοποίησαν τη μελέτη τους σε 18 εθελοντές, ηλικίας 19-24 ετών, οι οποίοι δεν γυμνάζονταν. Οι ερευνητές τους χώρισαν σε τρεις ομάδες.

Από τους νέους της πρώτης ομάδας ζήτησαν να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι έκαναν – δηλαδή να περνούν το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους (14 ώρες) καθιστοί.

Από εκείνους της δεύτερης ζήτησαν να περνούν καθιστοί 13 ώρες την ημέρα και να προπονούνται σκληρά στο γυμναστήριο επί μία ώρα.

Τέλος από τους εθελοντές της τρίτης ομάδας ζήτησαν να περνούν καθιστοί 6 ώρες την ημέρα, να κάνουν τις μετακινήσεις τους με τα πόδια ούτως ώστε να συμπληρώνουν 4 ώρες περπάτημα την ημέρα, και να στέκονται όρθιοι άλλες 2 ώρες.

Όπως διαπίστωσαν, παρότι με την σκληρή προπόνηση στο γυμναστήριο και με το παρατεταμένο περπάτημα και την ορθοστασία οι νέοι έκαιγαν παραπλήσιο αριθμό θερμίδων, όσοι περπατούσαν παρουσίασαν πολύ μεγαλύτερες βελτιώσεις στη χοληστερόλη και τα άλλα λιπίδια, καθώς και στην ευαισθησία του οργανισμού τους στην ινσουλίνη.

«Μία ώρα σκληρή προπόνηση την ημέρα δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις αρνητικές συνέπειες που έχει η παρατεταμένη ακινησία στα επίπεδα των λιπιδίων και στην ευαισθησία στην ινσουλίνη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Χανς Σάβελμπεργκ, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Ανθρώπινης Κίνησης του Ιατρικού Κέντρου του πανεπιστημίου.

Και συνέχισε: «Η μείωση της ακινησίας με χαμηλής εντάσεως δραστηριότητες, όπως το περπάτημα με χαλαρό βήμα επί πολλή ώρα, είναι πιο αποτελεσματική για την βελτίωση αυτήν των δεικτών».

ΠΗΓΗ: www.tanea.gr